کد خبر: ۸۰۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

آمار عجیب مهاجم‌های استقلال در لیگ برتر

مهاجم‌های استقلال در نه هفته ابتدایی آمار خوبی نداشتند و تنها یک گل به ثمر رساندند.
آمار عجیب مهاجم‌های استقلال در لیگ برتر
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال در ۹ هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر و تا اینجای کار درحالی موفق شده است با ۱۸ امتیاز مشترکا با پرسپولیس در صدر جدول قرار بگیرد که خط آتش این تیم بعد از تیم‌های گل‌گهر و نساجی، مشترکا با سپاهان با ۱۱ گل در رتبه سوم قرار گرفته است تا در نگاه اول چنین آماری مطلوب جلوه کند، با این‌حال این آمار زمانی برای شاگردان ساپینتو عجیب می‌شود که از این تعداد گل، فقط یک گل توسط مهاجمان هدف یا سنترفوروارد‌های این تیم به‌ثمر رسیده و سایر گل‌ها توسط بازیکنانی زده شده است که برخی از آن‌ها با وجود بازی در فاز هجومی، به‌عنوان مهاجم هدفِ تخصصی یا به‌میدان نرفته‌اند یا کمتر چنین تجربه‌ای را در کارنامه دارند.

از ۱۱ گل استقلال در فصل جاری ۳ گل از روی نقطه پنالتی و یک گل دیگر توسط یار خودی به‌ثبت رسیده است. از ۷ گل باقی‌مانده نیز یک گل دیگر توسط مدافع این تیم یعنی عارف غلامی به‌ثبت رسید که اتفاقا این گل اولین گل فصل آبی‌ها به‌شمار می‌رفت. ۶ گل دیگر هم توسط محمد محبی (۳ گل)، مهدی قایدی، کوین یامگا و پیمان بابایی در جریان بازی به‌ثمر رسیده است، این درحالی است که استقلالی‌ها در پیش‌فصل جاری به‌جز مطهری و رمضانی که به‌عنوان مهاجم برای ادامه همکاری با آن‌ها به‌توافق رسیدند، بازیکنانی مانند سجاد شهباززاده و کاوه رضایی به‌همراه پیمان بابایی را هم به‌عنوان مهاجم تخصصی و هدف جذب کردند.

تا امروز و از این جمع فقط پیمان بابایی آن‌هم یکبار برای استقلال موفق به گلزنی شده است که او هم با توجه به سیستم بازی ساپینتو که تیمش را با یک مهاجم راهی زمین می‌کند، در هفته‌های ابتدایی به‌عنوان وینگر زده شده. درحالی‌که در آن بازی شهباززاده به‌عنوان مهاجم هدف برای استقلال به‌میدان رفت تا این ذهنیت به‌وجود بیاید که بابایی هم برای حضور در پستی که این روز‌ها برای تیمش به‌میدان می‌رود (مهاجم هدف) خریداری نشده و با عملکرد ضعیف و نمایش ناامیدکننده مهاجمان این تیم حالا فرصت به این بازیکن رسیده است تا در این پست خودی نشان بدهد.

در این بین امید اصلی آبی‌ها برای گلزنی در فصل جاری به ساق‌های کاوه رضایی و سجاد شهباززاده بود که اولی درنهایت به‌خاطر پرشدن لیست از استقلال رفتنی شد و دومی هم در زمینه گلزنی هرگز به توفیق نرسید. همچنین مطهری از همان ابتدا با ساپینتو دچار چالش جدی شد و در ادامه هم آرمان رمضانی دیگر مهاجم هدف و بلندقامت آبی‌ها دچار مشکل جدی مصدومیت شده و احتمالا کار وی به عمل جراحی بکشد.

با این تفاسیر و توضیحات بالا به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها در فاز هجومی با مهاجمانی که برای فصل جاری مدنظر داشتند در امر گلزنی به شکل جدی برخورده‌اند و سیاست‌های آن‌ها در این نقطه از زمین شکست خورده است و چه‌بسا اگر وینگر‌های توانمند و گلزن این تیم جذب نمی‌شدند، امروز وضعیت این تیم وخیم گزارش می‌شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد اگر فکری برای این معضل نشود و باشگاه برای نیم‌فصل دوم یک مهاجم شش‌دانگ و گلزن جذب نکند؛ ساپینتو برای موفقیت با استقلال با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین