کد خبر: ۸۰۱۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

سه برابر شدن جایزه فارابی

عبدالحسین کلانتری دبیر جشنواره فارابی گفت: تصمیم داریم تا میزان جوایز فارابی امسال با جوایز جشنواره خوارزمی یکسان شوند و در گام بعدی حمایت ویژه از پژوهش‌های کاربردی در دستور کار این جشنواره قرار دارد.
سه برابر شدن جایزه فارابی
آفتاب‌‌نیوز :

نشست خبری فراخوان آثار چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی روز گذشته در محل موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی با حضور غلامحسین کلانتری، معاون وزیر علوم و دبیر جشنواره، مهدی عباس زاده، دبیر علمی جشنواره، رضا غلامی رئیس دبیرخانه جشنواره و رئیس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی با حضور خبرنگاران برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری دبیر جشنواره در ابتدای این نشست جشنواره فارابی را تجلی عصاره فعالیت‌های پژوهشگران حوزه علوم انسانی عنوان کرد و افزود: جشنواره فارابی محفلی است برای اینکه آثار ارزشمند این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد تا پایش جدی در این حوزه انجام و از این پژوهشگران تقدیر شود. همواره در وزارت علوم اهمیت ویژه‌ای در خصوص علوم انسانی وجود داشته و راه اندازی مرکز علوم انسانی و ارتقا و بازنگری در آیین نامه‌های این حوزه از کار‌های انجام شده در مسیر همین اهمیت است.

دبیر جشنواره فارابی افزود: همواره نگرانی‌هایی در این وزارت علوم وجود داشته که ارزیابی‌های حوزه علوم انسانی به‌درستی صورت نمی‌گیرد و اکنون با ارتقا و بازنگری این آیین‌نامه امیدواریم علوم انسانی افق‌های جدی‌تری را پیش روی خود داشته باشد.

کلانتری با اعلام اینکه امسال رقم جوایز فارابی نسبت به سال گذشته سه برابر و به اندازه جشنواره خوارزمی شده است اظهار کرد: تصمیم داریم تا میزان جوایز فارابی امسال با جوایز جشنواره خوارزمی یکسان شوند و در گام بعدی حمایت ویژه از پژوهش‌های کاربردی در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

دبیر جشنواره فارابی درباره علوم انسانی بیان کرد: علوم انسانی باید معطوف به مسائل کشور گام بردارد و خودش را توسعه داده و در حل مشکلات مردم آورده‌ای داشته باشد. امروزه بسیاری از مسائل روز جامعه با علوم انسانی رابطه تنگاتنگی دارند. علوم انسانی باید به حل مسائل کشور کمک کند. علوم انسانی است که می‌تواند راه‌های ارتقای سرمایه انسانی و اجتماعی را به خوبی ایفا کند. علوم انسانی است که باید فرهنگ تحمل و مدارا را رشد داده و فرهنگ پاسخگویی در بین مسئولین را ایجاد کند و انبوه مسائلی که ما با آن مواجهیم را حل کند.

او در انتها اظهار کرد: علوم انسانی باید دین خودش را به جامعه ادا کند و امیدواریم جشنواره فارابی این هدایت‌گری را داشته باشد و مشکلاتی که بر سر راه پژوهشگران این حوزه است بردارد تا در تحقق این اهداف گام بردارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین