کد خبر: ۸۰۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

خط هافبک پرسپولیس هم نقطه قوت این تیم است و هم ضعف!

هافبک اسبق پرسپولیس گفت: خط هافبک پرسپولیس نقطه قوت این تیم است، اما در بخش توپ رسانی به خط حمله دچار مشکل شده و تبدیل به ضعف این تیم شده اند.
خط هافبک پرسپولیس هم نقطه قوت این تیم است و هم ضعف!
آفتاب‌‌نیوز :

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر معتقد است این تیم باید در امر گلزنی خیلی بهتر از این ظاهر شود. ابراهیم اسدی با اشاره به این موضوع می‌گوید: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید در کنار کم گل خوردن، گل هم بزند. اتفاقا آقا یحیی به درستی نقطه ضعف فصل گذشته پرسپولیس را تبدیل به نقطه قوت کرد. شاید یکی از دلایلی که پرسپولیس فصل گذشته نتوانست قهرمان لیگ برتر شود و آن را به استقلال واگذار کرد، گل خوردن بیش از استاندارد بود. امسال، اما آقای گل محمدی خرید‌های خوبی داشت و خط دفاع را با آوردن مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی فر تقویت کرد و الان هم می‌بینیم این تیم در ۹ هفته فقط ۳ گل خورده است.

او ادامه می‌دهد:، اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد زدن ۹ گل در ۹ بازی بوده است. آمار یک گل زدن در هر بازی نمی‌تواند برای تیم مدعی پرسپولیس آمار خوبی باشد. این تیم باید بیشتر گل بزند اگر می‌خواهد قهرمان لیگ برتر شود چرا که هیچ کدام از قهرمان‌های لیگ برتر آمار یک گل زده در هر بازی را در پایان فصل نداشته اند. البته پیش بینی می‌کنم این مشکل هم به زودی حل شده و پرسپولیس هم بتواند تعداد گل‌های زده خود در هر بازی را بالاتر ببرد.

هافبک سابق پرسپولیس ضمن اشاره به اینکه گل زدن یا نزدن فقط بر عهده مهاجمان نیست، یادآور می‌شود: شاید این تصور به وجود بیاید که گل زدن فقط وظیفه مهاجمان است و اگر تیمی کم گل بزند یا نزند مستقیم باید مهاجمان آن تیم را هدف قرار داد درحالی که این طور نیست. به نظر من هافبک‌ها هم نقش ویژه‌ای دارند. برای من عجیب است با وجود داشتن مهاجمی مثل یورگن لوکادیا، هافبک‌ها خیلی او را تغذیه نمی‌کنند. این مهاجم هلندی در محوطه جریمه خیلی خطرناک است و شم گلزنی بالایی دارد، اما هافبک‌های پرسپولیس خیلی او را در محوطه جریمه حریفان نمی‌بینند. این موضوع برای من عجیب است چرا که اگر لوکادیا تغذیه شود، پرسپولیس می‌تواند آمار گلزنی خود را بالاتر هم ببرد.

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر، خاطرنشان می‌کند: من هم مثل خیلی‌ها معتقدم خط هافبک پرسپولیس نقطه قوت این تیم است، اما در بخش توپ رسانی به خط حمله دچار مشکل شده و تبدیل به ضعف این تیم شده اند. درست نمی‌دانم هافبک‌های پرسپولیس چگونه تمرین می‌کنند یا اینکه دستور تاکتیکی بر تمرکز بیشتر آن‌ها روی امور دفاعی است یا نه؟ اما آنچه می‌دانم یکی از مهم‌ترین وظایف هافبک‌ها بازیسازی و توپ رسانی به مهاجمان است. الان می‌بینیم دانیال اسماعیلی فر که یک مدافع کناری است بهترین پاسور پرسپولیس در فصل جاری با ۳ پاس گل بوده است. این در حالی است که در پرسپولیس بهترین پاسور‌های فصل گذشته توپ می‌زنند. سعید صادقی بهترین پاسور فصل گذشته و کل لیگ برتر با ۱۴ پاس گل بوده است. مهدی ترابی و سروش رفیعی هم فصل گذشته جزو بهترین پاسور‌های لیگ برتر بوده اند، اما نمی‌دانم چرا امسال دچار افت شده اند. من خیلی تعجب کردم که پرسپولیس به راحتی احسان پهلوان را از دست داد. او خیلی به تیم کمک می‌کرد.

ابراهیم اسدی در ادامه می‌گوید: شاید سعید صادقی اگر در سمت چپ بازی کند کارآیی بیشتری داشته باشد. او در گل گهر سیرجان به عنوان وینگر چپ ۱۴ پاس گل داد در حالی که امسال به عنوان هافبک و وینگر راست کمی‌کارآیی اش پایین آمده است. شاید جا به جایی او با مهدی ترابی بتواند به توپ رسانی سعید صادقی کمک کند. البته این مواردی است که ما به عنوان بیننده تلویزیونی یا دوستدار پرسپولیس می‌بینیم و مطرح می‌کنیم، اما قطعا آقای گل محمدی بهتر از هر کسی شرایط تیمش را می‌شناسد و به پرسپولیس و نفرات آن اشراف کامل دارد.

او در خصوص مینی اردو‌های تیم ملی و فراخواندن بازیکنان باشگاهی از جمله پرسپولیس توسط کارلوس کی روش نیز عنوان می‌کند: با توجه به زمان اندک تا شروع جام جهانی قطر، چاره دیگری نیست. البته ۲ بازی دیگر بیشتر باقی نمانده و بعد از هفته یازدهم لیگ تعطیل خواهد شد. در چنین شرایطی طرفین باید با یکدیگر تعامل کافی داشته باشند تا انشالله تیم ملی کشورمان در جام جهانی موفق باشد. الان هم می‌بینیم آقا یحیی رابطه خوبی با سرمربی تیم ملی دارد و این می‌تواند به سود فوتبال ما باشد.

ابراهیم اسدی در پایان درمورد بازی آینده پرسپولیس مقابل ملوان انزلی نیز می‌گوید: ملوان انزلی پس از چند سال به لیگ برتر آمده و یک مقدار با توجه به بضاعت و نفراتی که دارد هنوز نتوانسته است نتایج ایده آلی بگیرد، اما ملوان همیشه ملوان است. این تیم قدیمی‌و ریشه دار همواره جلوی پرسپولیس و استقلال به ویژه در خانه خودش بازی‌های خوبی ارائه داده و اصلا نباید این تیم را دستکم گرفت. هر چند با احترام به این تیم خوب من شانس پرسپولیس را برای پیروزی بیشتر می‌دانم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین