کد خبر: ۸۰۱۹۵۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

واکنش اصولگرایان به مواضع علی دایی درباره مرگ اسرا پناهی؛ عذرخواهی کنید/ بیایید با هم کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهیم

دیشب علی دایی برای دومین بار نسبت به فوت اسرا پناهی موضع‌گیری کرد و با اشاره به تناقض اظهارات مسئولان در این خصوص، علت این حادثه را زیر سوال برد. حالا رسانه های اصولگرا در واکنش به اظهارات علی دایی نوشته اند "خوب است ایشان به همراه جمعی از رسانه‌ها کمیته حقیقت‌یابی را تشکیل دهند و برای شفاف شدن صحت ماجرا کار را پیش ببرند."
واکنش اصولگرایان به مواضع علی دایی درباره مرگ اسرا پناهی؛ عذرخواهی کنید/ بیایید با هم کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس در واکنش به یادداشت اخیر علی دایی نوشت: علی دایی دیشب برای دومین بار در مورد فوت یک دانش آموز اردبیلی موضع‌گیری کرد. دایی در استوری پیج خود نوشت: «با توجه به صحبت‌های عموی اسرا پناهی در صدا و سیما که عامل مرگ را بیماری مادرزادی و نارسایی قلب عنوان می‌نماید (اینجانب قبول ندارم) که در بیمارستان فاطمی اردبیل اتفاق افتاده است پس خودکشی دختر نازنین شهرم صحت ندارد و شما راست نمی‌گویید. در پاسخ به اخبار «منتصب» به اینجانب در صداوسیما و برخی از خبرگزاری‌ها لازم به ذکر می‌دانم اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل می‌باشد و اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی‌کنم.»

این خبرگزاری افزوده است: حالا که آقای دایی بر نظر خودشان اصرار دارند پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اهمیت مسئله و برای شفاف شدن ابعاد این اتفاق، ایشان یک کمیته حقیقت یاب تشکیل دهند و تا شفاف شدن مسئله کار را پیش ببرند و رها نکنند. مسلما خبرگزاری فارس و سایر رسانه‌ها هم به جهت احترامی که به ایشان قائل هستند در تمام این مسیر همراهشان خواهند بود. به نظر می‌رسد در این حادثه شاهدان زیادی وجود داشته باشد؛ از صد‌ها دانش آموزی که در مدرسه شاهد هستند تا کادر بیمارستان و خانواده و دوستان و آشنایان دختری که فوت کرده می‌توانند به آقای دایی کمک کنند تا مسئله روشن شود؛ ما هم به عنوان رسانه در کنارشان خواهیم بود.شواهدی وجود دارد که فوت این دختر با مسمویت دارویی بوده با این حال خانواده ایشان تاکید دارند که این حادثه ناشی از بیماری قبلی این دختر بوده است که خود این مسئله هم قابل درک است. در هر صورت این ماجرا حتما پیچیده‌تر از سقوط هواپیمای اوکراینی نیست که به فاصله ۲ روز توسط جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف شد. ایشان هم می‌تواند با حضور رسانه‌ها ماجرا را در کمترین زمان پیگیری کنند و برای مردم توضیح دهند چه اتفاقی افتاده است.

فارس در پایان نوشته است: جمهوری اسلامی ایران با مردم خود صادق است. اگر در مدیران میانی هم کسانی باشند که دچار خطا و سهوی شدند باز هم جمهوری اسلامی هرگز با مردم خود غیرصادقانه برخورد نخواهد کرد و تا محکومیت آن مدیران پیش می‌رود. شایسته است آقای دایی هم همین شیوه را انتخاب کنند و تا انتهای مسیر کار را پیش ببرند و مسوولیت هر نتیجه‌ای که حاصل شد را برعهده گیرند. اگر ایشان دچار خطا شدند نیز مانند جمهوری اسلامی ایران صادقانه برخورد کرده و ضمن عذرخواهی از مردم برای جبران ماجرا اقدام کنند.

اگر در این چند روز آقای دایی دچار ضرر و زیانی بابت تعطیلی کسب و کار خود شد نیز خبرگزاری فارس با اعلام فراخوانی به پشتوانه کمک‌های مردمی تعهد می‌دهد که این ضرر و زیان را جبران نماید تا این مسئله کاملا شفاف شود.

درخواست از علی دایی برای عذرخواهی

مسعود فروغی، سردبیر روزنامه «فرهیختگان» نیز درباره مواضع علی‌دایی نوشت: ما آدم‌های قدرشناسی هستیم، برای همین آدمی مثل «علی دایی» که سال‌ها پیش در لباس تیم‌ملی خوشحال‌مان می‌کرد را هنوز محترمانه دوست داریم. دایی مهندسی که آقای گل تاریخ فوتبال ملی ایران است نمونه‌ای از تلاش و تلاش و تلاش است که نسخه‌ای شرافتمندانه از موفقیت شد. درست است که دایی در لباس مربیگری آن چه که دوست داشت نشد، ولی آنقدر در مستطیل سبز آمار فوق‌العاده‌ای از خودش به جا گذاشت که هیچ‌کس نمی‌تواند او را انکار کند. آقای «آقای گل» در همین مراسم قرعه‌کشی جام جهانی قطر هم یکی از مهمان‌های اصلی بود. روزی که دو افتخار داشتیم، هم تیم ما یکی از ۳۲ تیم جام بود که منتظر قرعه‌اش بودیم و هم علی دایی آن بالای سن حضور داشت.

در ادامه این یادداشت آمده است: ما آدم‌های قدرشناس که دایی را با آن خوشحالی خاص بعد از گل زدن دوست داریم، اما این روز‌ها در شرایطی ویژه زندگی می‌کنیم؛ اعتراض، شعار، مرگ، آشوب و خبر‌هایی شوکه کننده از صبح تا شب. نام مهسا امینی آغاز ماجرا بود، اما بعد آماج تند حوادث گویا این یک ماه گذشته را طولانی‌تر از سی و اندی روز عادی تقویمی کرده است. طولانی و تلخ. فضایی پر از حرف‌های تند و تیز و شعار‌های آنچنانی. با هر چیزی که قافیه یک فحش را جور کند، چیزی ساختند و سکو‌های ورزشگاه روسفید شدند. تازه فهمیدیم آنقدر‌ها که فکر می‌کردند آنجا برای زن و بچه مردم نا‌امن نبوده! خلاصه برای گرم نگه داشتن تنور خشم، هر چند روز نامی ناآشنا با پیشوندی غریب و محزون به اسمی مشهور تبدیل می‌شد: «مرحوم...» مثل همین چند روز پیش که قرعه شایعات به نام اردبیل افتاد، میزانسن انتخابی هم انصافا هولناک بود؛ مدرسه دخترانه و مرگ. خبر مثل آب راهش را پیدا می‌کند، اما برای انفجار به چاشنی نیاز دارد. چه چیزی بهتر از ورود چهره‌ای نام‌آشنا و ملی، اهل اردبیل و صریح. آقای علی دایی در پستی در اینستاگرام‌ش از ضرب و شتم دختران دانش‌آموز هم‌شهری‌اش خبر داده و از ریخته شدن خون یکی از آنها.

سردبیر روزنامه «فرهیختگان» نوشت: متأسفانه آقای گل این بار گل به خودی زده، ماجرا یک بحث میان مدیران کج سلیقه مدرسه با اولیای برخی دانش‌آموزان بخاطر اجبار برای حضور در مراسمی خارج از مدرسه بوده. مرگ هیچ دانش‌آموزی در حین این بحث و جدل واقعیت ندارد و داستان خیالی مرگ یکی از دانش‌آموزان کلا دروغ بود. علی دایی مثل هر انسان دیگری خطا کرده. شاید مثل آن بازی حساس با کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۰۰ در لبنان، دایی آمد با برگردون توپ را از جلوی دروازه دور کند، اما اشتباهی توپ را تحویل بازیکن حریف داد و گل خوردیم و حذف شدیم. یا شاید مثل آن همه دعوای کمر شکن با علی کریمی در اردوی تیم ملی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان؛ این‌ها گوشه‌ای از تاریخ است.ما دیده‌ایم علی دایی وقتی اشتباه می‌کرد با تمام جانش به میدان می‌آمد و آن را جبران می‌کرد. اصلا این تلاش رمز موفقیت دایی است. او حالا باید خطای بزرگش در ماجرای مدرسه اردبیل را جبران کند، چه آنکه دایی مثل آدم‌های معمولی نیست و شجاعت اصلاح اشتباه‌ش را دارد. علی دایی در مقاطع مختلف فوتبال چه زمانی که بازی می‌کرد و چه آن زمان که مربی شد، مخالف کم نداشت. او هیچ‌وقت از سر لجاجت با مخالفین‌ش توپ را وارد دروازه خودی نمی‌کرد و حالا در مقام یک چهره معروف که مواضعش دیده می‌شود نمی‌تواند به بهانه لحن فلان فرد سیاسی یا خاطرات دوران ریاست‌جمهوری فلانی و یا بخش خبری چند و سی، روی اشتباهش پافشاری کند.

گفتنی است که فوت اسرا پناهی باعث تنش هایی در اردبیل شده بود. مسئولان در خصوص این پرونده اظهارات متناقضی داشته اند و همین مسئله بر ابهامات این پرونده افزوده است.

یادداشت علی دایی

پیشنهاد رسانه‌های اصولگرا به علی دایی درباره مرگ اسرا پناهی؛ بیایید با هم کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
وکیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
1
4
شما نمیتوانید تاوان ضرر کسب و کار علی دایی را بپردازید تاوان این کار صداقت است که کسی در شما سراغ ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
1
6
بس کنید ..کمینه حقیقت یاب شما رو تو هواپیمای اوکراینی و مرگ مهسا و نیکا و حدیث دیدیم ..شما اصول گراها هر چی اصول... بود رو متلاشی کردید!فقط امیدوارم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
5
حالا احتمالا" اصولگراها یه بل گرفته اند... و دایی رو تو گوشه ی رینگ میخوان بیندازند که عذر خواهی کند! گیریم که این مورد شما راست گفته باشید... بقیه موارد رو چی؟!... الله العالم بالکذب و الکذب.
نام محفوظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
1
5
با سلام . فرض بگذاریم با توجه به گفته عموی دختر ، مشکل قلبی دارد. یا حتی برای مهسا امینی که شروع ماجرا بوده، ضربه ای به سر نخورده و مشکلات قبلی داشته. شما چرا یه کم، فقط یه کم فکر نمیکنید که مهساها وقتی نیروی ...امنیت اخلاقی( که متاسفانه...) و و یا افرادی که با ...به مدرسه حمله میکنند، تاب و فشار روحی روانی این برخورد تند را ندارند و به دلایل مختلف میتوانند دچار سنگ کوب یا سکته ناگهانی شوند. آدم بزرگها از حرکات آنها دچار سکته میشود چه رسد به این بچه های به ناحق مرده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
3
4
اگه علی دایی هم دروغ نوشته باشه باید محاکمه بشه ؛ دروغ از جانب هرکی مشکل داره فرقی بین هیچکس نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین