کد خبر: ۸۰۱۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران از نگاه اسپیدتست

میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲، ۳۵.۳۶ مگابایت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۷۰ مگابایت بر ثانیه و تأخیر ۳۰ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۵۴ از میان ۱۳۹ کشور رسانده است.
آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران از نگاه اسپیدتست
آفتاب‌‌نیوز :

سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی به شمار می‌رود. وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در وب سایت اسپیدتست، تا ماه سپتامبر ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۳.۱۷ مگابیت برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۹.۰۳ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۸ میلی ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود ۷۱.۳۹ مگابیت بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود ۳۰.۶۴ مگابیت برثانیه و تأخیر ۱۰ میلی ثانیه است.

آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران از نگاه اسپیدتست

این درحالی است که در ماه آگوست سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۰.۷۹ مگابیت‌برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۸.۶۲ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت هم میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۹.۱۴ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۹.۰۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ به ترتیب به نروژ (۱۲۶.۹۴)، امارت متحده عربی (۱۲۶.۸۵)، قطر (۱۲۴.۲۹)، چین (۱۱۶.۴۲) و هلند (۱۰۵.۵۲) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب به شیلی (۲۱۷.۴۳)، سنگاپور (۲۱۵.۸۳)، چین، (۱۹۶.۰۰)، تایلند (۱۹۵.۲۲) و هنگ کنگ(۱۸۶.۰۲) تعلق دارد.

میانه سرعت اینترنت در ایران

بر اساس اطلاعات این وب سایت، در زمان بررسی شده میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۳۶ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۷۰ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۰ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۵۴ از میان ۱۳۹ کشور رسانده است.

آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران از نگاه اسپیدتست

این درحالی است که در ماه آگوست سال جاری میلادی میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۸.۴۰مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۱۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۶۹ از میان ۱۴۰ کشور رسانده بود.

براساس این آمار، اینترنت موبایل ایران درحال حاضر از گرجستان و اروگوئه سریع تر و از ویتنام و تایلند کندتر است.

آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران از نگاه اسپیدتست

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران ۱۰.۴۴ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود ۱.۴۹ مگابیت و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۷ از میان ۱۸۱ کشور می‌رساند.

این درحالی است که در آگوست ۲۰۲۲ در حوزه اینترنت ثابت، سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۵۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است و ایران در رتبه ۱۴۷ از میان ۱۸۲ کشور قرار داشت. همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از مالیدو و کنگو سریع‌تر و از پاپوآ گینه نو و نیجریه کندتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین