کد خبر: ۸۰۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

مراسم نکوداشت سیدرضا موید در مشهد برگزار شد

آئین نکوداشت مرحوم سیدرضا موید با حضور جمعی از مداحان، شاعران و مسئولان شهری در مشهد برگزار شد.
مراسم نکوداشت سیدرضا موید در مشهد برگزار شد
آفتاب‌‌نیوز :

در این مراسم که شامگاه ۲۸ مهرماه در تالار نور مشهد برگزار شد، چند تن از اساتید، شاعران و مداحان کشوری از جمله، ولی الله کلامی زنجانی، احمد واعظی، حجت‌الاسلام جعفر ماهرخسار، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، محمدجواد غفورزاده (شفق)، محمدجواد شرافت، سیدحسن مبارز، زهیر سازگار، سیدحمیدرضا برقعی، محمد سهرابی، رضا قانع، سیدحسین سیدی، و محمدحسین پویانفر به بیان خاطراتی از سیدرضا موید پرداختند و هریک با شعرخوانی و بیان قطعاتی در ذکر اهل بیت (ع) به این مراسم رونق و شکوه بخشیدند.

حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی در این مراسم ضمن بیان خاطره آشنایی با رضا موید، رشد و تعالی خویش در حوزه شعر را مدیون تشویق‌های وی دانست و در خصوص ویژگی اشعار موید اظهار کرد: بسیاری از شاعران جامعه تنها به واسطه دو یا سه بیت شهرت یافتند، در حالی که انبوهی از اشعار موید به شهرت رسیده است.

وی با اشاره به ممنوعیت حضور زائران اربعین در دوران حکومت صدام در عراق، بیان کرد: موید در آن سال‌ها برای احیاء اربعین تلاش می‌کرد و نزدیک به ۵۰ سروده در موضوع اربعین از ایشان بر جای مانده است. شکوه و جایگاه اربعین در ذهن ایشان فعال بود و اشعار اربعینی ایشان بخش معتنابهی در شعر آیینی روزگار ماست. همچنین سه مجموعه شعری منتشر شده از ایشان بر مبنای تقویم قمری و مناسبت‌ها است که نشان می‌دهد او به دنبال احیاء ایام‌الله بوده و کتاب‌های خود را بر این مبنا تنظیم کرده است.

این شاعر با پاسداشت تلاش موید در سرودن اشعار دفاع مقدس ادامه داد: موید در هر تشییع پیکر شهدا و نیز در سنگر شهدا شعر می‌سرود که خواندن اشعار ایشان ما را به یاد خاطرات دفاع مقدس می‌اندازد و این‌ها بخشی از کارنامه ملکوتی این استاد گرانقدر است.

در ادامه این مراسم، کلامی زنجانی، از دیگر شاعران آیینی کشور، استاد موید را حلقه وصال بین استاد اکبرزاده‌ها و شفق‌ها با شاعران آذری زبان خواند و عنوان کرد: هر چه خوبان دارند استاد موید در ذاکری، شاعری، ساده‌زیستی و بی ادعایی داشت. تعهد به مکتب اسلام و انقلاب از ویژگی‌های بارز این استاد بزرگ در شعر و شاعری بود.

سید حمیدرضا برقعی، شاعر نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: من از استاد مؤید آموختم که شعر تنها صنعت و آرایه‌های ادبی نیست. هرچند وی تسلط بالایی بر اصول سرودن شعر داشت، اما حال خوب استاد مؤید به ما ثابت کرد که شعر خوب گفتن، حال خوب و خلوص نیت زیادی می‌خواهد؛ حال خوبی که بسیاری از ما آن را بلد نیستیم.

زهیر سازگار نیز از دیگر شاعران آئینی حاضر در این مراسم بود که ضمن بیان اشعاری در مدح و ثنای مرحوم موید، شاعران و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را خادمان حقیقی ایشان ذکر کرد.

در پایان مراسم نکوداشت آقایان ماهرخسار، واعظی، قانع، سیدی، مبارز و پویانفر به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد، معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و تعدادی از اعضای شورای شهر مشهد نیز در این مراسم حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین