کد خبر: ۸۰۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

اسلامی: هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف‌گذاری ما تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است؛ اکنون حدود یک هزار مگاوات در دست بهره‌برداری بوده و ۲ هزار مگاوات در دست ساخت است.
اسلامی: هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: صنعت هسته‌ای، صنعتی پیشتاز و پیشران در توسعه علم و فناوری است و می‌تواند تاثیرگذاری گسترده‌ای در حوزه صنعتی داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در جلسه امروز محورهای اصلی سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی که ۲۰ فروردین امسال توسط رئیس جمهور رونمایی شد و در دستورکار ما قرار دارد، تشریح شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان انرژی اتمی در حوزه معادن نقش داشت، ابهامات، سوالات، عملکرد و برنامه‌های این بخش در نشست امروز تشریح و مقرر شد که بیشتر از گذشته با کمیسیون در حوزه معادن و بهره‌برداری از معادن تعامل صورت گیرد.

اسلامی درباره تولید انرژی، ادامه داد: هدف‌گذاری ما در این زمینه تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است؛ اکنون حدود یک هزار مگاوات در دست بهره‌برداری بوده و ۲ هزار مگاوات در دست ساخت است، همچنین یک پکیج ۱۰ هزار مگاواتی و تعدادی نیروگاه کوچک در دست است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در طرح آمایش و انتخاب سایت مطالعاتی انجام شده که مهم‌ترین نکته برای ما کنار آب بودن و قابلیت استفاده از آب است که تولید ۱۰ هزارمگاوات جدید در جنوب و بیشتر در سواحل مکران و استان هرمزگان، بوشهر و در خوزستان پیش‌بینی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین