کد خبر: ۸۰۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۸

متوسط قیمت مواد خوراکی در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به 19 مهر اعلام کرد.

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب بر اساس این گزارش که توسط  مدیریت کل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی تهیه شده‌است در هفته مورد گزارش، قیمت تمام اقلام مواد لبنی نسبت به هفته قبل ثابت بود.

بهای تخم مرغ با کاهش اندکی که داشت، شانه ای 32500 تا 37000 ریال فروش می‌رفت.

قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخلی درجه دو ثابت ماند و قیمت سایر انواع برنج کاهش جزئی داشت. در میادین زیر نظر شهرداری به جز برنج داخله درجه یک که عرضه کمی داشت و سایر انواع برنج عرضه نمی‌شد.

در گروه حبوبات قیمت نخود، لپه افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود. در خواروبارفروشی‌های زیرنظر شهرداری اقلام حبوبات عرضه نمی‌گردید.

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری تهران پرتقال درجه یک و لیموشیرین عرضه نمی‌گردید و انار، گلابی، شلیل و شبرنگ و هلو عرضه کمی داشت ولی بقیه اقلام میوه و سبزی تازه را که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری می‌فروختند. 

همچنین میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه قیمت انواع سیب تخم لبنان، نارنگی، انار، طالبی و خربزه کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه افزایش داشت.

در گروه سبزی‌های تازه قیمت لوبیا سبز افزایش جزئی ولی بهای سایر اقلام این گروه کاهش داشت. در این هفته قیمت گوشت گوسفند افزایش یافت و بهای گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود. قیمت گوشت مرغ کاهش داشت.

در هفته مورد بررسی، قیمت قند و چای خارجی کاهش ولی بهای شکر و روغن نباتی مایع افزایش جزیی یافت. قیمت روغن نباتی جامد ثابت بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین