کد خبر: ۸۰۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۱
دكتر علی‌اكبر ولایتی تاکید کرد:

صهیونیست‌ها و آمریكایی‌ها دچار مشكلات اساسی شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دكتر علی‌اكبر ولایتی با رییس و عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در دوحه دیدار كرد.

به گزارش سرویس سیاست خارجی آفتاب، ولایتی كه برای شركت در اجلاس ششم موسسه‌ بین‌المللی قدس به قطر سفر كرده است، در حاشیه این اجلاس با خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس و هم‌چنین موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس دیدار و گفت‌وگو كرد.

خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس با ابراز خرسندی از دیدار با ولایتی و تمجید از شخصیت و تجارب ارزشمند و به ویژه جایگاه وی، از حمایت‌های همه‌جانبه‌ جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین تقدیر و تشكر كرد.

خالد مشعل در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات صحنه‌ فلسطین و آمادگی و مقاومت مردم شجاع آن با وجود فشارهای گسترده رژیم صهیونیستی و تداوم محاصره‌ غزه ارایه كرد.

او در ادامه‌ی این دیدار اظهار كرد: « كه با وجود فشارهای همه‌جانبه و محاصره‌ اقتصادی و سركوب ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، وضعیت و شرایط عمومی و روحیه‌ی مردم بسیار بالاست و نیروهای مقاومت برای مقابله با هر گونه تعرض اشغالگران صهیونیست در آمادگی كامل بسر می‌برند».

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس با اشاره به سردرگمی و آشفتگی صهیونیست‌ها، افزود: «صهیونیست‌ها از یك‌سو با معضلات گسترده و پیچیده داخلی و خارجی مواجه هستند و شرایط به زیان اسراییلی‌ها و به نفع نیروهای مقاومت در جریان است و اشغالگران توان مقابله هم‌زمان با چند جبهه را ندارند و از سوی دیگر تبعات بحران مالی جهانی بر آمریكا به عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی شرایط دشواری را برای متجاوزان ایجاد كرده است».

خالد مشعل افزود: «آمریكا هیبت و اقتدارش را از دست داده و امروز دوران استیلای نظام تك‌قطبی سیاسی و اقتصادی آمریكا به پایان رسیده و زنجیره شكست اشغالگران در افغانستان و سوریه و لبنان و هم‌چنین ناكامی در برابر پیشرفت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران همگی نشان از ضعف جبهه‌ دشمن و قوت جبهه مقاومت است».

ولایتی نیز ضمن ابراز خوشحالی از فرصت ملاقات با دوستان جمهوری اسلامی ایران در مقاومت فلسطین، پیروزی‌های مقاومت در عرصه‌ فلسطین و لبنان را دستاورد و حاصل عنایات الهی و پایداری و جانفشانی مردم شجاع فلسطین و لبنان دانست و اظهار كرد: «صهیونیست‌ها و آمریكایی‌ها اكنون دچار مشكلات اساسی شده‌اند و پیش از این كسی باور نمی‌كرد كه دشمنان جهان اسلام از درون دچار مشكلات حاد اقتصادی و مالی شوند».

او ضمن تشریح توطئه‌های استكبار در مناطق مختلف به ویژه فشارهای همه‌جانبه و گسترده‌ی اشغالگران در فلسطین و عراق برای تحمیل منافع نامشروع خود، اظهار كرد: «افكار عمومی جهان اسلام با هوشیاری كامل در برابر هر گونه تحمیل و زیاده‌طلبی نیروهای اشغالگر مقاومت می‌كنند».

وی، هم‌چنین با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه‌ فلسطین و قدس شریف بر ضرورت موضع یكپارچه‌ كشورهای اسلامی برای حمایت از قضیه‌ فلسطین تاكید كرد و افزود: «موضع واحد كشورها و ملت‌های اسلامی در حمایت از قضیه‌ فلسطین مانع از دست‌اندازی دشمنان جهان اسلام به مقدسات اسلامی می‌شود».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین