کد خبر: ۸۰۶۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

بلومبرگ: دولت آمریکا مخفیانه به بانک‌ها برای همکاری با روسیه چراغ سبز داده است

برخی منابع آگاه به بلومبرگ گفتند علی‌رغم تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین، دولت جو بایدن به طور مخفیانه از بانک‌های اصلی آمریکا می‌خواهد تا به تجارت‌های خود با شرکت‌های استراتژیک روسی ادامه دهند.
بلومبرگ: دولت آمریکا مخفیانه به بانک‌ها برای همکاری با روسیه چراغ سبز داده است
آفتاب‌‌نیوز :

 بلومبرگ در گزارش روز دوشنبه خود نوشت که هم‌زمان با اینکه دولت آمریکا در تلاش است تا فشار علیه روسیه را حفظ کند و در عین حال از یک "فاجعه اقتصاد جهانی" جلوگیری می‌کند، چنین درخواست‌هایی توسط وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه ایالات متحده مطرح شده‌اند.

به گزارش راشا تودی، به گفته این منابع، علی‌رغم تحریم‌ها علیه شرکت گازپروم روسیه و برخی تولیدکنندگان کود، واشنگتن خواستار معافیت برخی سرویس‌ها مثل نقل‌وانتقال پول و دلار آمریکایی برای شرکت‌های روسی شده است.

درنتیجه، بزرگترین بانک‌های آمریکایی در حال حاضر در یک کشمکشی میان دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و کنگره آمریکا – که خواستار اقدامات سخت‌تری علیه مسکو است – قرار گرفته‌اند. این تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به بانک‌های آمریکایی این اجازه را نمی‌دهد که با افراد و نهادهای تحریمی ارتباط برقرار کند.

جیمی دیمون، رئیس بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا طی جلسه استماعی در ماه سپتامبر به دلیل ادامه همکاری با روسیه مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته بود. وی در پاسخ گفت: «ما از دستورالعمل دولت آمریکا طبق آن چیزی که از ما خواسته شده، عمل می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خزانه‌داری هم با استناد بر مدرکی نشان داد که تمامی فعالیت‌های انجام شده در حوزه کمک‌های بشردوستانه، انرژی و کشاورزی قانونی هستند.

یک وکیل متخصص در امور تحریم‌های اقتصادی آمریکا در "آکین گامپ" گفت: «کنگره آمریکا باید این را بداند که دولت این کشور تحریم جامعی را علیه روسیه وضع نکرده و همچنان برخی از تجارت‌ها امکان‌پذیر هستند. وزارت خزانه‌داری به برگزاری جلساتی با بانک‌ها جهت مطلع ساختن آن‌ها نسبت به این تجارت‌ها ادامه خواهد داد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین