کد خبر: ۸۰۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵
لاریجانی در دیدار سولانا:

صدور قطعنامه علیه ایران بارویکردغیر منطقی بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویكرد اروپا به مسئله هسته‌ای ایران تصریح كرد: «صدور قطعنامه جدید عملاً زنجیره مذاکره - قطعنامه، اعتماد عمومی در ایران به مذاکرات و حرکت در جهت پاسخگویی به شبهات را بی فایده نشان داد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌  دکتر علی لاریجانی که به منظور شرکت در یکصد و نوزدهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس در ژنو بسر می‌برد، عصر روز سه‌شنبه «خاویر سولانا» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در اقامتگاه خود به حضور پذیرفت.

در این دیدار مسایل مربوط به بحران اقتصاد جهانی، اختلاف غرب و روسیه، با توجه به مسایل گرجستان، افغانستان، عراق و موضوع هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با نقد رویکرد اروپا نسبت به مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران متذکر شد با توجه به توافق بر مدالیته، ایران تلاش کرد علی رغم ناباوری برخی قدرت‌های بزرگ، همه شبهات مطرح در مساله هسته‌ای را پاسخ دهد اما صدور قطعنامه جدید عملا زنجیره مذاکره - قطعنامه، اعتماد عمومی در ایران به مذاکرات و حرکت در جهت پاسخگویی به شبهات را بی فایده نشان داد.

وی افزود: «مسئول این روند کسانی هستند که بی‌توجه به تلاش‌های جدی ایران، با یک رویکرد غیر منطقی و کاملاً سیاسی با سوء استفاده از سازمان‌های بین المللی قطعنامه صادر نمودند».

لاریجانی با نقد عملکرد کشورهای غربی در افغانستان، رشد فزاینده مواد مخدر، تجدید سازمان و تقویت مجدد تروریست‌ها در آن کشور را نتیجه رویکرد غلط این کشورها دانست.

رئیس مجلس همچنین از ظرفیت جمهوری اسلامی در جهت تقویت صلح و امنیت در منطقه یاد کرد و تصحیح رویکرد غرب را مهمترین شرط جهت استفاده از این ظرفیت دانست.

در ادامه این دیدار، «خاویر سولانا» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تشریح اقدامات این اتحادیه در جهت مهار بحران اقتصادی و تبیین اختلافات اروپا با روسیه در موضوع گرجستان بر نقش جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل موضوعات منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

سولانا با تشریح روند مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استمرار مذاکرات تاکید کرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین