کد خبر: ۸۰۷۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

پیروزی نماینده فوت شده در انتخابات آمریکا

آنتونی دلوکا نماینده متوفی مجلس ایالتی پنسیلوانیا از حزب دموکرات که باسابقه‌ترین عضو مجلس نمایندگان این ایالت بود، بیش از ۸۵ درصد آرا را از آن خود کرد.
پیروزی نماینده فوت شده در انتخابات آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش گاردین، وی که ۸۵ سال داشت، نهم اکتبر (۱۷ مهر) بر اثر لنفوم درگذشت. طبق این گزارش، در زمان مرگ او تغییر برگه رای یا معرفی یک نامزد جدید برای کرسی وی بسیار دیر شده بود، بنابراین نام او جزو نامزد‌ها ماند.

او با فاصله زیاد رقیب خود که بیش از ۱۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود، شکست داد. پیروزی دلوکا باعث برگزاری انتخابات ویژه شده که طبق اعلام دموکرات‌های مجلس ایالتی پنسیلوانیا بعدا برگزار خواهد شد.

این اولین بار نیست که یک نامزد پس از مرگ در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود. در سال ۲۰۱۸ دنیس هوف به عنوان یک جمهوری‌خواه در سنای نوادا برنده کرسی شد در حالی که یک ماه قبل از آن فوت کرده بود. اما برخلاف پنسلیوانیا پیروزی او باعث برگزاری انتخابات ویژه نشد. طبق قوانین نوادا، مقامات محلی یک جمهوری‌خواه دیگر را به جای وی برای کل دوره او منصوب کردند.

شمارش آرای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که نتایج آن سرنوشت کرسی‌های مجلس نمایندگان و سنا را مشخص می‌کند، همچنان ادامه دارد و طبق آخرین نتایج، جمهوری‌خواهان با تصاحب ۲۰۹ کرسی در مقابل ۱۹۱ کرسی کسب شده توسط دموکرات‌ها پیش هستند و در صورتی که به حد نصاب ۲۱۸ برسند، کنترل این مجلس را از دست حزب دموکرات خارج خواهند کرد. در سنا هم جمهوری‌خواهان با تصاحب ۴۹ کرسی، تا اینجا یک کرسی بیشتر از دموکرات‌ها دارند و باید ۵۱ کرسی برای کسب اکثریت سنا به دست آورند.

در انتخابات امسال آمریکا، تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم کل کرسی‌های مجلس سنا که ۳۵ صندلی از ۱۰۰ صندلی در این مجلس را شامل می‌شود به رأی گذاشته شد. در این انتخابات، برای انتخاب فرمانداران برخی ایالت‌ها، دادستان‌های عمومی و برخی دیگر از پست‌های ایالتی نیز رای‌گیری شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین