کد خبر: ۸۰۷۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

مخالفت مجلس با فوریت طرح الزام هیات رئیسه به برگزاری جلسات نقد و گفتگو

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریتی طرح الحاق یک ماده به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که به الزام هیات رئیسه مجلس به برگزاری جلسات نقد و گفتگو بر می‌گشت، مخالفت کردند.
مخالفت مجلس با فوریت طرح الزام هیات رئیسه به برگزاری جلسات نقد و گفتگو
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، درخواست گروهی از نمایندگان به منظور بررسی یک فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و در نهایت با این درخواست مخالفت کردند.

براساس این بند الحاقی، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ملزم به برگزاری جلسات نقد و گفتگو با اقشار مختلف جامعه می‌شد.

محسن زنگنه به عنوان نماینده متقاضیان بررسی این طرح به صورت یک فوریتی بیان کرد: نظام اسلامی نظامی است که همه ارکان آن همواره در بین مردم بوده و در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز شاهد رفت و آمد نمایندگان اقشار مختلف جامعه هستیم، اما در این طرح ما به دنبال ایجاد نقد موثر و فضای گفت‌وگویی موثر هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: نقد موثر نقدی است که این احساس را در جامعه ایجاد کند که مسئولان عالی‌رتبه و نمایندگان قوای سه‌گانه حرف و نظر مردم را می‌شنوند اگر این احساس در جامعه ایجاد نشود نقد موثری در کار نیست. از سویی نقد موثر نقدی است که هرگونه ارتباط با مسئولان ذیربط را تسهیل کند و افراد بتوانند به طور مستقیم نظرات خود را درباره مسائل مختلف مطرح کنند. همچنین نقد موثر باید اثرگذار باشد. اگر مطالبه‌ای گفته می‌شود توسط مسئولان به نتیجه برسد.

زنگنه گفت: در این طرح نظرات بخش‌های مختلف اخذ شده و هیات رئیسه ملزم می‌شود جلساتی را با موضوعات و مسائل اصلی کشور با حضور فرهیختگان، انجمن‌های علمی و نمایندگان اقشار مختلف تشکیل داده و نقد موثری در این جلسات صورت گیرد. تصویب این طرح می‌تواند پیام خوبی را به جامعه دهد. نمایندگان به فوریت این طرح رای دهند سپس در خصوص جزییات آن در کمیسیون بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.

مخالفان بررسی این طرح به صورت یک فوریتی معتقد بودند که اکنون چنین سازوکاری در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و جلسات نقد و گفتگو و بررسی مطالبات مردم در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس برگزار می‌شود از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس نیز این موضوع را دنبال می‌کند.

در نهایت نمایندگان با بررسی این طرح به صورت یک فوریت مخالفت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین