کد خبر: ۸۰۷۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
تعارض منافع در صنعت دارو بیداد می‌کند

افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت برخی داروها/ وزیر بهداشت استعفا کند

نماینده اسفراین در مجلس با بیان اینکه وضعیت دارو در کشور بسیار نامناسب است گفت: برخی از داروهای تولید داخل ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است؛ وزیر بهداشت قبل از اینکه مجلس او را استیضاح کند، استعفا دهد.
افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت برخی داروها/ وزیر بهداشت استعفا کند
آفتاب‌‌نیوز :

امان‌الله حسین پور در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) در تذکری به وزیر بهداشت گفت: وضعیت دارو در کشور بسیار نامناسب است؛ چرا این وضعیت پیش بینی نشد؟ حال بیماران و سلامت مردم شوخی بردار نیست. برخی از دارو‌های تولید داخل ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است، متاسفانه آقای وزیر توان ساماندهی ندارد. پس قبل از اینکه مجلس شما را استیضاح کند، استعفا دهید.

وی همچنین بیان کرد: درمان کشور، وضعیت نامناسبی دارد. طرح دارویاری را اجرا کردیم تا وضعیت بهتر شود، اما با ناکارآمی و نبود نظارت بهتر نشد.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما توان پرداخت حقوق فرهنگیان را ندارید، رتبه بندی و تعیین تکلیف نیرو‌های غیررسمی اجرایی نشد و پاداش پایان خدمت فرهنگیان را هم پرداخت نکردید.

حسین پور وضعیت دامداران را بسیار نامناسب دانست و گفت: اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند سال آینده قیمت گوشت بالای ۳۰۰ هزار تومان می‌شود پس تمهیدات لازم اندیشیده شود. این را هم بدانید که صادرات، دامدار کارت و خرید تضمینی به کار نیامد؛ به این وضعیت رسیدگی کنید.

وی در پایان در تذکری به وزیر ورزش و جوانان گفت: شما انسان بدقولی هستید و همه فدراسیون‌ها از شما ناراحتند؛ شما قول دادید که ورزش‌های بومی و محلی مورد توجه قرار گیرد، اما این اتفاق نیفتاد.

تعارض منافع در صنعت دارو بیداد می‌کند

نماینده اسدآباد در مجلس با تاکید بر تعارض منافع در صنعت داروی کشور، نسبت به احتکار، کمبود و گرانی دارو انتقاد کرد.

کیومرث سرمدی واله در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی به استناد بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی درخصوص رعایت عدالت و توجه به مشکلات مردم گفت: متاسفانه مردم در حوزه تامین دارو و بیماران با مشکلات بسیاری مواجه شده اند، فریادرسی هم برای بیمارانی که آواره داروخانه‌ها شده اند، وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه تعارض منافع در صنعت دارویی کشور بیداد می‌کند، افزود: مسئولانی که در سیاستگذاری، قانونگذاری توزیع و قیمت گذاری دارو موثر هستند، خود صاحبان شرکت و سهام کارخانجات تولید دارو هستند، لذا در این شرایط احتکار دارو، کمبود و گرانی دارو چه معنایی دارد؟ روانه کردن دارو‌های اساسی بیماران گرفتار به بازار سیاه و اماکنی که تناسبی با توزیع آن ندارند، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.  

ضرورت برخورد جدی با قصورکنندگان در زمینه کمبود دارو

نماینده بروجن در مجلس هم بر ضرورت برخورد جدی با قصورکنندگان در زمینه کمبود دارو تاکید کرد.

امیرقلی جعفری بروجنی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و محکوم کردن اقدام رئیس جمهور فرانسه در دخالت در امور کشور و همسویی با تخریب و اغتشاش، گفت: یکی از شعار‌های محوری رئیس جمهور که مورد استقبال نخبگان و جامعه قرار گرفت توجه به شایسته سالاری در انتصاب به معنای واقعی کلمه و به دور از مسائل قومی و لابی گری بود، اما آنچه که در بسیاری از شهرستان‌ها علیرغم برخورداری از نیرو‌های شایسته و توانمند طی یکسال گذشته شاهد هستیم ۱۸۰ درجه با شعار‌های دولت فاصله دارد و به کارگیری افراد غیرمتخصص فریاد دلسوزان را بلند کرده، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: معاون امور مجلس استان‌ها بار‌ها قول داد که کاستی‌ها و بی توجهی را جبران کند و در این رابطه نباید از تعهد و الزام نمایندگان مجلس و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عدم مداخله در انتصابات به عنوان فرصتی برای بی توجهی به سایر شهرستان‌های استان‌ها سوءاستفاده شود.

نماینده بروجن در مجلس یازدهم در تذکری به دولت در مورد قیمت‌ها و مدیریت بازار از مغفول ماندن موضوع بیمه کارگران ساختمانی، خبرنگاران، هنرمندان و رانندگان انتقاد و خواستار توجه به این مهم شد.

جعفری از بی توجهی وزارت میراث فرهنگی نسبت به گسترش و احیای صنعت توریسم در مناطق مختلف کشور انتقاد و بر ضرورت توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل و احیای زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها و روستا‌های بروجن تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: می‌طلبد با قصورکنندگان در زمینه کمبود دارو برخورد شود و همچنین همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین