کد خبر: ۸۰۹۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

ثروتمندان در آمریکا پولدار‌تر می‌شوند؟

اقتصاددانان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا محور اصلی ارتدوکس اقتصادی جمهوری‌خواه در زمان تورم بالا و نرخ‌های بهره بالا طنین‌انداز خواهد شد یا خیر.
ثروتمندان در آمریکا پولدار‌تر می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

در پنسیلوانیا، مهمت اوز، نامزد سنا، تأیید رئیس جمهور دونالد ترامپ را به دلیل «بسیار قوی» در کاهش مالیات به دست آورد. در جورجیا، هرشل واکر جمهوری‌خواه می‌گوید مالیات بستن بر ثروتمندان «درست نیست». و دیوید شوایکرت، نماینده آریزونا، یک قانون فدرال برای محدود کردن مالیات های ایالتی بر ثروتمندان پیشنهاد کرده است.

کاهش‌های کلان مالیاتی مدت‌هاست که یکی از محورهای اصول اخلاقی اقتصادی جمهوری‌خواهان بوده است و برای افراد ثروتمندی که می‌خواهند از درآمد و سود بازار سهام خود را بیشتر حفظ کنند، جذاب است.

اینطور نیست که ثروتمندان به طور اختیاری مایل به پرداخت بیشتر به عمو سام باشند. در عوض، افزایش نرخ‌های بهره و تورم بالا، پیشنهادهایی را برای کاهش مالیات‌ها به عنوان یک فاجعه اقتصادی احتمالی، با پتانسیل آن‌ها برای افزایش کسری‌های مالی تبدیل کرده است. این درسی است که لیز تراس، نخست‌وزیر سابق بریتانیا در این مدت، پس از اینکه برنامه‌اش برای کاهش‌های مالیاتی را مخدوش کرد، به سرعت آموخت، و در نهایت او را مجبور به استعفا کرد.

در حالی که ایالات متحده چندین مزیت اقتصادی نسبت به بریتانیا دارد، آشفتگی بازار در سال جاری در ایالات متحده - که بیش از ۶.۲ تریلیون دلار از ثروت خانوار آمریکایی را از بین برده است - نشان می دهد که برای هر یک از احزاب سیاسی، سهل انگاری در توجه به تهدید واکنش منفی سرمایه گذاران، چقدر خطرناک است.

اقتصاد۱۰۰

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین