کد خبر: ۸۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

خواب بهتر و خطر کمتر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

محققان رابطه بین خطر بیماری قلبی و عروقی و کیفیت خواب را بررسی کردند و دریافتند که بهبود کیفیت خواب با کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است.
خواب بهتر و خطر کمتر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از مدیکال، محققان اظهار کردند که افزایش آگاهی از کیفیت و کمّیت خواب می‌تواند به کیفیت خواب کمک کند و به‌طور بالقوه خطر بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهد.

طبق گزارش انجمن خواب آمریکا، ۵۰ تا ۷۰ میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده دارای اختلال خواب و از این تعداد، ۲۵ میلیون نفر مبتلا به آپنه انسدادی خواب هستند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که آپنه انسدادی خواب با چندین بیماری قلبی و عروقی مرتبط است. نتایج تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که الگو‌های خواب سالم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد حتی در میان افرادی که خطر ژنتیکی بالایی دارند.

اکثر مطالعاتی که ارتباط بین کیفیت خواب و خطر بیماری قلبی و عروقی را بررسی می‌کنند بر یک بّعد خواب یعنی مدت زمان خواب یا آپنه خواب متمرکز شده‌اند بنابراین، اثر ترکیبی چند بّعد خواب بر سلامت قلب و عروق مورد مطالعه قرار نگرفته است.

اخیراً محققان مؤسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه در پاریس، تأثیر مشترک عادات خواب چندگانه را بر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی بررسی کردند؛ آنان دریافتند که نمره خواب سالم‌تر با خطر کمتر بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی مرتبط است.

برای این مطالعه، محققان داده‌های جمع‌آوری شده بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ از ۷۲۰۳ مرد و زن ۵۰ تا ۷۵ ساله را تجزیه‌وتحلیل کردند. همه در ابتدای مطالعه مبتلا به بیماری قلبی نبودند.

هر شرکت‌کننده تحت معاینه فیزیکی و آزمایش‌های مختلف بیولوژیکی قرار گرفت. آنان همچنین اطلاعات مربوط به سبک زندگی و سابقه پزشکی خود را ارائه کردند و محققان عادات خواب شرکت‌کنندگان را از طریق پرسشنامه ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که هر یک امتیاز افزایش در نمره خواب سالم با کاهش ۲۲ درصدی خطر بیماری قلبی و عروقی مطابقت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین