کد خبر: ۸۱۰۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

مسمومیت ۳۰۰ دانشجو دانشگاه صنعتی اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مسمومیت ۳۰۰ دانشجو دانشگاه صنعتی اصفهان و مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی دانشگاه صنعتی اصفهان و بیمارستان‌های شهید اشرفی و ۹ دی خمینی‌شهر خبر داد.
مسمومیت ۳۰۰ دانشجو دانشگاه صنعتی اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

پژمان عقدک با اشاره به مسمومیت جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: تعداد زیادی دانشجویان دانشگاه صنعتی از روز چهارشنبه، دوم آذرماه، با علائم گوارشی همچون دل درد، دل پیچه، اسهال و درگیر شدند که تعداد زیادی از آنها در مرکز بهداشتی درمانی دانشگاه صنعتی اصفهان تحت درمان قرار گرفتند، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر مراجعه‌ کننده بودند که از این تعداد حدود ۶۵ نفر به بیمارستان‌های شهید اشرفی و ۹ دی خمینی شهر که نزدیک به دانشگاه صنعتی اصفهان است مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد دانشجویانی که مراجعه کردند حدود ۶۲ درمان سرپایی گرفتند و مرخص شدند، افزود: به غیر از ۳ دانشجو که دو نفر از آنها بستری و درحال مایع درمانی هستند و یک نفر هم مشکل آپاندیس داشته و بستری و جراحی شده و تحت درمان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فرآیند علت‌یابی مسمومیت، تصریح کرد: نمونه‌گیری تیم‌های بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها که از فرایند اسباب و سایل و مواد اولیه تا پرسنل و فرایند تهیه و توزیع غذا در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد که خوشبختانه در مواد غذایی مشکلی نبوده است. همچنین نمونه‌هایی از خود دانشجویان گرفته شد که در روزهای آینده جواب آن مشخص می‌شود، اما تاکنون نمونه‌ای مثبتی که جوابش نشان‌دهند، مشکل جدی باشد، یافت نشده و در حال پیگیری است. درحال حاضر وضعیت دانشگاه صنعتی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

حمید گله‌داری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص نتایج مشخص شده نمونه برداری‌ها، اظهار کرد: طغیان و اپیدمی‌ها در همه دنیا و مکان‌های تجمعی از گذشته وجود داشته و ادامه‌دار است و فقط به زمان و مکان محدود نخواهد شد، باتوجه به رسالت ما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که حفظ، صیانت و ارتقا سلامت مردم بدور از همه حواشی است، از زمانی که ما از این ماجرا مطلع شدیم، تیم مرکز بهداشت استان در دانشگاه صنعتی حضور پیدا کردند، این تیم متشکل از کارشناسان بهداشت محیط، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و ... بود.

وی افزود: آزمایشات به‌صورت نمونه برداری از سطوح، مواد غذایی و افراد انجام شد که برخی از نتایج امروز مشخص شد که کرونا و آنفلوآنزا نقشی نداشتند و مابقی نتایج فردا مشخص خواهد شد و اطلاع رسانی‌می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: درحال حاضر مهم‌ترین اقدام کنترل وضعیت سلامت دانشجویان است تا مورد حادی نباشد، دانشجویان باید درمان مراقبتی و مایع درمانی انجام دهند و اگر علامت یا مشکل حادی دارند برای درمان مراجعه کنند، و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از چرخه انتقال بیماری جلوگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین