کد خبر: ۸۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

دهقانی: مسئولین باید انتقادپذیر باشند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در مساله انتقاد و انتقادپذیری جامعه و مسئولین ما مثل کشور‌های پیشرفته عمل نمی‌کنند و خیلی با آن‌ها فاصله داریم، گفت: البته اینکه هر حرفی از دلمان برآید بگوییم و اسمش را انتقاد بگذاریم کار درستی نیست و راه انتقاد با راه اینگونه مسائل کاملا جداست.
دهقانی: مسئولین باید انتقادپذیر باشند
آفتاب‌‌نیوز :

الله وردی دهقانی، در رابطه با سخنان رئیس دستگاه قضا در رابطه با تعیین حد و مرز انتقاد و انتقادپذیری گفت: کلماتی مانند انتقاد در عین حال که کلمات بسیطی هستند، اما تعیین حد و مرز برای آنها علیرغم اینکه ساده به نظر می آیند، خیلی سخت است.

وی با بیان اینکه برای هر کار و دستگاهی در هر جامعه ای و در هر زمانی قطعا انتقاد وجود دارد، تصریح کرد: ضرب المثلی است که می گویند «دیکته نانوشته را که نمی توان غلط گرفت»، بنابراین هر کسی که کار اجرایی انجام دهد قطعا انتقاداتی بر آن وارد است، ولی باید برای معنای انتقاد در مقایسه با اغتشاش و براندازی حد و مرزی قائل شویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان ما هم باید انتقادپذیر باشند و حرف منطقی مردم را گوش بدهند و بشنوند، چراکه مردم می خواهند بدانند عملکرد بنده به عنوان نماینده یا هر کس دیگری که در مقام اجرایی قرار گرفته چگونه است.

دهقانی افزود: همه عملکردهای شخصی و بخشی مسئولان به حساب عملکرد کل نظام نوشته می شود، لذا انتقاد همیشه وجود داشته و بنابراین انتقادپذیری هم باید از طرف خود مسئولین وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه جامعه و مسئولین ما مثل کشورهای پیشرفته عمل نمی کنند و خیلی با آنها فاصله داریم، عنوان کرد: بر فرض در جامعه ای زیرمجموعه وزیری کار خلافی انجام می دهد یا به اصطلاح کم کاری می کند و اتفاقی می افتد؛ مثلا قطاری واژگون می شود، هواپیمایی سقوط می کند یا در یک حادثه یا بلای طبیعی عملکرد مناسبی نداشته است، حال خود این مسئول از مردم عذرخواهی می کند و می گوید من توان مدیریت نداشتم و اشتباه کردم و نتوانستم و خیلی راحت استعفا می دهد تا افراد دیگری که بهتر از او کار می کنند جای او را بگیرند. در اینجا دیگر به مدیریت و تصدی امورات مردم به عنوان منبع قدرت یا ثروت نگاه نمی شود و به عنوان خدمات به آن نگاه می کنند و تلاش می کنند که کار خوب و بهتری را برای جامعه شان انجام دهند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر ما نیز این روحیه را در مسئولان اجرایی و نظارتی خودمان داشته باشیم قطعا به سمتی خواهیم رفت که می‌توان گفت انتقادپذیر هستیم. یعنی ما صدای مردم و انتقادها را می شنویم و خودمان را قضاوت می کنیم که آیا مواردی را که نسبت به عملکردمان مطرح می کنند را خودمان هم قبول داریم یا نه.

دهقانی در پایان گفت: البته اینکه هر کاری و هر حرفی از دلمان برآید به طرف بگوییم و اسمش را انتقاد بگذاریم کار درستی نیست و راه انتقاد با راه اینگونه مسائل کاملا جداست.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین