کد خبر: ۸۱۰۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

سربازان ناتو در لهستان مانور برگزار کردند

نیرو‌های ناتو در رزمایشی واقع در شمال لهستان که برای امنیت بخش شرقی این ائتلاف نظامی بسیار مهم است، شرکت کردند.
سربازان ناتو در لهستان مانور برگزار کردند
آفتاب‌‌نیوز :

رزمایش نیروهای ناتو در منطقه‌ای به نام "سووالکی گپ" برگزار شد که منطقه‌ای پرجمعیت در لهستان و هم مرز با کالینینگراد بین بلاروس و روسیه است و از اهمیت استراتژیکی برخوردار است زیرا در صورتی که توسط نیروهای روسی تصرف شود می‌تواند کشورهای حوزه بالتیک را از دیگر اعضای ناتو جدا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لهستان در واکنش به حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین نیرهای مسلح خود را تقویت کرده و به دنبال افزایش هزینه‌های دفاعی خود تا سه درصد تولید ناخالص داخلی است.

وزیر دفاع لهستان در این باره گفت: به عنوان بخشی از این رزمایش، مانورهای نظامی هم وجود داشت که بر اساس تجربیات و مشاهدات ما از میدان نبرد در اوکراین تدوین شد.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که روسیه از چه روش‌هایی استفاده می‌کند و چه روش‌های دفاعی هم موثر هستند.

رزمایش موسوم به "TUMAK- ۲۲" با حضور ۲۰۰۰ سرباز از نیروهای زمینی و هوایی لهستان انجام شد. در این رزمایش همچنین بیش از ۱۰۰۰ وسیله و تجهیزات لجستیکی و ضربتی هم استفاده شد.

این رزمایش شامل تمرین عبور از آب و استقرار در خشکی بود. با شروع یک حمله شبیه‌سازی شده، انفجارها در دریاچه کپنو در نزدیکی روستای کلوسی هم شنیده شد.

در این رزمایش، ده‌ها سرباز لهستانی و متحدانشان با وسایل نقلیه نظامی روی خودروهای آبی-خاکی از آب عبور کردند در حالیکه نیروهای آمریکایی در تانک‌های آبرامز تعقیب دشمن را شبیه‌سازی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین