کد خبر: ۸۱۰۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
نیویورک‌تایمز گزارش داد:

برخورد موشک آمریکایی به ساختمان مسکونی در سپتامبر

نیویورک‌تایمز گزارش داده است که ​موشک آمریکایی ای‌جی‌ام ۸۸-بی که برای هدف قرار دادن رادار‌ها طراحی شده، در ماه سپتامبر با اصابت به یک آپارتمان مسکونی در منطقه کراماتورسک چند نفر را زخمی کرده است.
برخورد موشک آمریکایی به ساختمان مسکونی در سپتامبر
آفتاب‌‌نیوز :

موشک مشهور ای‌جی‌ام ۸۸ هارم یکی از سلاح‌هایی است که آمریکا برای جنگ با روسیه در اختیار اوکراین قرار داده است. این موشک ضدرادار مافوق صوت به صورت گسترده در جنگ اوکراین برای تخریب سیستم‌های راداری سامانه‌های پدافندی مورد استفاده قرار گرفته است.

آنطور که نیویورک‌تایمز گزارش داده است، حداقل یک بار در این جنگ موشک ای جی ام 88 هار به اشتباه به آپارتمانی مسکونی در کراماتورسک اصابت و چند نفر را زخمی کرده است.

این حادثه در روز ۲۶ سپتامبر روی داده و بر اساس باقیمانده لاشه موشکی که به طبقه آخر یک آپارتمان ۵ طبقه برخورد کرده، مشخص شده است که مقصر حادثه موشک هوا به زمین هارم آمریکایی است.

به نظر می‌رسد که این موشک دچار اشکال شده و به صورت سرگردان به سمت این ساختمان حرکت کرده است.

مشخصات موشک ای‌ام‌جی ۸۸ هارم

برای ردیابی امواج الکترونیکی رادارهای زمین‌به‌هوای دشمن و اصابت به آن‌ها طراحی شده‌است.

سیستم هدایتی این موشک از یک آنتن ثابت و یک کلاهک جستجوگر بر روی دماغه موشک تشکیل شده و با پیشرانه سوخت جامد دومرحله‌ای به سمت هدف پرواز می‌کند.

هارم با تلفیق ویژگی‌های دو موشک ای‌جی‌ام-۴۵ شرایک و ای‌جی‌ام-۷۸ و افزودن قابلیت‌های جدید ساخته شد. این موشک هوا به زمین به سرعت مافوق‌ صوت می‌رسد و در بردهای گوناگون از ۲۵ تا ۲۲۵ کیلومتر ساخته می‌شود.

در حالی که این موشک برای شلیک از جنگنده‌های غربی ساخته شده است، در جریان حمله روسیه به اوکراین روی جنگنده‌های میگ ۲۹ و سوخو ۲۷ اوکراینی سوار شد.

هارم ۳۶۱ کیلوگرم وزن، بیش از ۴ متر طول و حدود ۳۰ سانتی‌متر قطر دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین