کد خبر: ۸۱۰۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

دارو‌های افسردگی ممکن است موج گرما را چالش برانگیز کنند

رئیس سابق کالج سلطنتی روانپزشکان در انگلیس گفت: برخی از دارو‌های افسردگی ممکن است تحمل موج گرما را چالش برانگیز کند.
دارو‌های افسردگی ممکن است موج گرما را چالش برانگیز کنند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر وندی برن، رئیس سابق کالج سلطنتی روانپزشکان انگلیس تاکید کرد: افرادی که از برخی دارو‌های سلامت روان مصرف می‌کنند باید در طول موج گرما محتاط باشند.

برخی از دارو‌های ضد روان پریشی و دارو‌های افسردگی ممکن است مانع از آن شوند که بدن به طور مناسب دمای خود را تنظیم کند. همچنین برخی دارو‌ها می‌توانند باعث تعریق بیش از حد افراد و حساس شدن پوست به آفتاب شوند.

دکتر وندی برن به افراد هشدار داد که نباید یکباره مصرف دارو‌های خود را قطع کنند و باید با پزشک مشورت کنند.

طبق آمار‌های اخیر سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS)، حدود ۸.۳ میلیون بزرگسال در این کشور دارو‌های افسردگی مصرف می‌کنند، اما همه انواع دارو‌های افسردگی با حساسیت نسبت به گرما مرتبط نیستند.

مصرف دارو‌های ضد روان پریشی که برای درمان بیماری‌هایی مانند اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی تجویز می‌شود، بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ دو برابر شد. داده‌های این مرکز نشان می‌دهد که روند تجویز این نوع از دارو‌ها همچنان افزایشی است.

دکتر لورنس وین رایت، محقق دپارتمان روانپزشکی دانشگاه آکسفورد نیز گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بین دارو‌های افسردگی سه حلقه ای، دارو‌های ضد روان پریشی و بیماری‌های مربوط به گرما ارتباط وجود دارد.

وی افزود: نحوه عملکرد داروها، با تاثیر بر هیپوتالاموس (بخشی از مغز که دمای بدن را کنترل می‌کند)، می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی شود. در برخی موارد، بدن قادر به تنظیم دما نیست که در نتیجه آن مشکلاتی از جمله گرفتگی عضلات، غش، بثورات گرمایی و گرمازدگی ایجاد میشود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به گفته این کارشناس، معمولا بدن میتواند تشنگی را به خوبی تشخیص دهد، اما این دارو‌ها می‌توانند این موضوع را تحت تاثیر قرار دهند و همچنین می‌توانند فشار خون را اندکی کاهش داده که ممکن است منجر به غش کردن در گرما شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین