کد خبر: ۸۱۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

مترو واگن آقایان ندارد!

پیگیری‌ها از روابط عمومی مترو تهران حاکی از این است که اصلاً چیزی به نام واگن آقایان وجود ندارد. یک و نیم واگن ابتدایی قطار از هر طرف ویژه بانوان است و چهار واگن دیگر از مجموع ۷ واگن قطار، عمومی.
مترو واگن آقایان ندارد!
آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی مترو تهران در رابطه واکنش برخی از مسافران مرد مترو مبنی بر اینکه بانوان حق ورود به واگن‌های مختلط را ندارند، توضیح داد که «اصلاً چیزی به نام واگن آقایان وجود ندارد.»

مدتی است بانوان نسبت به وقوع یک اتفاق ابراز نگرانی می‌کنند، اینکه چرا وقتی واگن ابتدایی و انتهایی قطار، مخصوص بانوان است، آقایان به‌خصوص در ساعات شلوغ و پر رفت‌وآمد، وارد این واگن‌ها می‌شوند؟ گفتگو‌ها دراین‌باره گاهی به بحث هم کشیده می‌شود.

در هر رام قطار مترو یک و نیم واگن ابتدایی و یک و نیم واگن انتهایی یعنی مجموعاً سه واگن از هفت واگن قطار به بانوان اختصاص دارد. الباقی واگن‌ها واگن‌های «عمومی» یا به تعبیر جامعه همان واگن «مختلط» هستند. یعنی هم آقایان هم بانوان امکان استفاده از آن را دارند.

اما یک و نیم واگن از هر طرف ابتدا و انتهایی قطار، ویژه بانوان است و آقایان نمی‌توانند از آن استفاده کنند. حتی در ایستگاه‌های مترو و خود قطار‌ها هم علائم مرتبط با این موضوع مشخص و مدت‌هاست که نهادینه شده است.

پیش از این هم برخی آقایان گاهی با حضور در این قسمت‌ها مورد انتقاد خانم‌ها قرار می‌گرفتند. حالا، اما مدتی است برخی بانوان معتقدند برخی با آگاهی و تعمد و بسیار بیشتر از قبل وارد این واگن‌ها می‌شوند در حالیکه بانوان بسیاری به این موضوع انتقاد دارند.

بانوانی که وقتی اعتراض و از حق دفاع می‌کنند معمولاً با این پاسخ اشتباه روبرو می‌شوند که: «اگر قرار نیست ما به این واگن بیاییم پس شما خانم‌ها هم حق ندارید، داخل واگن آقایان سوار شوید.»

پیگیری‌ها از روابط عمومی مترو تهران حاکی از این است که اصلاً چیزی به نام واگن آقایان وجود ندارد. یک و نیم واگن ابتدایی قطار از هر طرف ویژه بانوان است و چهار واگن دیگر از مجموع ۷ واگن قطار، عمومی.

در قطار خط ۵ مترو تهران که قدیمی‌ترین خط متروست هم هر رام قطار ۹ واگن دارد، دو واگن بیشتر از قطار‌های بقیه خطوط. طبیعی است که حضور آقایان در شهر و به دنبال آن استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر از بانوان است، اما این چیزی را عوض نمی‌کند و به جز یک و نیم واگن ابتدایی از هرطرف قطار، الباقی واگن عمومی یعنی هم برای آقایان هم بانوان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین