کد خبر: ۸۱۰۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

۳۳ بار نقض آتش‌بس الحدیده در ۲۴ ساعت

اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ بار آتش بس زیر نظر سازمان ملل متحد در الحدیده واقع در غرب یمن نقض شده است.
۳۳ بار نقض آتش‌بس الحدیده در ۲۴ ساعت
آفتاب‌‌نیوز :

اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن، از ۳۳ مورد تجاوز نیروهای ائتلاف سعودی در الحدیده (غرب یمن) خبر داد که دو مورد آن از طریق پرواز هواپیماهای جاسوسی در سواحل غربی یمن صورت گرفته است.

اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی تأکید کرد که ۵ مورد تخلف با گلوله توپخانه و ۲۶ مورد تخلف با گلوله‌های مختلف صورت گرفته است.

این حملات در حالی صورت گرفته که آتش بس موقت یمن روز ۱۰ مهر به پایان رسید و پس از سه بار تمدید دوماهه، دیگر تمدید نشده است.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در بیش از ۷ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین