کد خبر: ۸۱۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

برای پیشگیری از سرقت خودرو چه کنیم؟

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان با هدف کاهش و پیشگیری از سرقت خودرو و محتویات داخل ، توصیه های پلیسی لازم را به شهروندان ارائه کرد.
برای پیشگیری از سرقت خودرو چه کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عبدالمجید کرمی در خصوص راه‌های پیشگیری از سرقت خودرو و لوازم آن گفت: از میان جرایم علیه اموال، «سرقت خودرو» و «سرقت لوازم خودرو» از جمله سرقت های رایج بوده و دارای اهمیت ویژه ای است و آمارها حاکی از آن است که سرقت لوازم اتومبیل به دلیل سهولت در سرقت در مقایسه با سرقت خودِ خودرو به مراتب بیشتر رخ می‌دهد.

وی با تقسیم سارقان خودرو به دو گروه حرفه ای و غیر حرفه ای افزود: سارقان غیرحرفه‌ای، با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسایل نقلیه‌ای را که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و در مکان خلوت پارک باشند یا سوئیچ برروی آن‌ها باقی مانده باشد، به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان تصریح کرد: این‌گونه وسایل نقلیه معمولاً به-منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار می‌گیرند و خوشبختانه درصد بالایی از این خودروهای مسروقه توسط پلیس کشف می‌شود.

این مسئول انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سارقان حرفه‌ای خودرو، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل قطع سیستم هشداردهنده، بازکردن درب خودرو و قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین