کد خبر: ۸۱۰۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

اعتراض ماهیگیران هندی با ثروتمندترین مرد آسیا به خشونت کشیده شد

اعتراض ماهیگیران هندی به ساخت بندر آدانی به درگیری با پلیس محلی و زخمی شدن بیش از ۸۰ تن منجر شد. معترضان می‌گویند این بندر باعث فرسایش ساحل و به خطر افتادن محل زندگی آن‌ها می‌شود.
اعتراض ماهیگیران هندی با ثروتمندترین مرد آسیا به خشونت کشیده شد
آفتاب‌‌نیوز :

روستاییان در جریان جلوگیری از ساخت یک بندر ۹۰۰ میلیون دلاری با پلیس محلی درگیر شدند که توسط ثروتمندترین مرد آسیا به نام "گائوتام آدانی" در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اعتراضات برای آدانی یک دردسر بزرگ است چون کمپانی چندین میلیارد دلاری او را که در ساخت و ساز بنادر و امور لجستیکی فعالیت دارد، زیر سوال می‌برد. این اعتراضات همچنین باعث شد تا این شرکت بزرگ مجبور شود کار بر روی پروژه بندر "ویژینجام" را متوقف کند که می‌تواند یک برگ برنده در مقابل تجار دیگر در دوبی، سنگاپور و سریلانکا باشد.

ساخت این پروژه پس از آن متوقف شده که روستاییان مسیرهای ورودی به محل انجام پروژه را مسدود کرده و می‌گویند این بندر باعث فرسایش ساحل و به خطر افتادن محل زندگی آنها می‌شود.

در روزهای گذشته پلیس چندین معترض را پس از آن دستگیر کرد که با وجود دستور دادگاه مبنی بر راه اندازی مجدد فعالیت ساخت و ساز، روستاییان جلوی فعالیت دستگاه‌ها و خودروهای کمپانی مذکور را گرفتند.

دستگیری این افراد، باعث شد تا صدها معترض به رهبری کشیش‌های کلیسای کاتولیک به سمت پاسگاه پلیس روان شوند و در جریان درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس، بیش از ۸۰ تن زخمی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین