کد خبر: ۸۱۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
لاپید:

به مردم خواهیم گفت که اصول دموکراسی اسرائیل در حال فروپاشی است

​یائیر لاپید امروز (دوشنبه) گفت: بنیامین نتانیاهو نمی‌خواهد دومین نخست وزیر اسرائیل باشد که به زندان می‌افتد او خواهان تصویب قانونی است که مانع از ارائه کیفر خواست علیه نخست وزیر شود.
به مردم خواهیم گفت که اصول دموکراسی اسرائیل در حال فروپاشی است
آفتاب‌‌نیوز :

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در توئیت‌هایی که از سخنرانی‌اش در کنفرانس موسسه دموکراسی اسرائیل منتشر کرد، اعلام نمود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف اسرائیل می‌خواهد تعیین کند که چه کسی در محاکمه او سمت دادستان کل را برعهده بگیرد و او می‌خواهد قاضیانی را که به دادگاه تجدیدنظر او گوش فراخواهند داد، تعیین کند.

به گزارش آناتولی، وی افزود:

*نتانیاهو خواهان تصویب قانونی است که مانع از ارائه کیفر خواست علیه نخست وزیر شود. این امر قانونی و ایدئولوژیک نیست، این جرم و سوء استفاده از فرصت است. ما باید این امر را متوقف کنیم، ما برای مقابله با این امر مصمم هستیم.

*نخستین گام این است که به مردم علت را شرح دهیم. ما به مردم خواهیم گفت که در معرض فریب قرار گرفته‌اند و اصول دموکراسی اسرائیل در حال فروپاشی است، تمامی این عوامل به دلیل مسائل شخصی است؛ علت دیگری وجود ندارد.

*او الان می‌داند که اگر این قوانین را تصویب نکند، این ریسک را می‌کند که دومین نخست وزیر در تاریخ اسرائیل باشد که به زندان می‌رود، کاری وجود ندارد که نتانیاهو برای جلوگیری از زندانی شدن خود نکند.

*آنها اسرائیل را به سمت گرداب خطرناکی علیه دموکراسی می‌کشانند که به اقتصاد و امنیت آسیب می‌رساند و برای ما تحریم‌های بین المللی به بار می‌آورد؛ فقط به این دلیل که مشکلات شخصی دارند.

نتانیاهو با اتهام‌های کلاهبرداری، رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم است.

ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین اسرائیل اولین نخست وزیر این رژیم بود که به اتهام فساد راهی زندان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین