کد خبر: ۸۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

۱۱۵۶ زندانی در ۲۰ استان آزاد شدند

در پی دستور ویژه رئیس قوه قضاییه مبنی بر مساعدت زندانیانی که شرایط بهره مندی از ارفاقات قانونی را دارند، ۱۱۵۶ زندانی از زندان‎های مختلف در کشور آزاد شدند.
۱۱۵۶ زندانی در ۲۰ استان آزاد شدند
آفتاب‌‌نیوز :

قوه قضاییه اعلام کرد:جمعه چهارم  آذرماه بود که تیم ملی فوتبال در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل تیم ملی فوتبال ولز قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد. پس از پیروزی ملی پوشان فوتبال، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ضمن تبریک این پیروزی به ملت ایران دستور ویژه‎‌ای را صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد "به شکرانه عنایت پروردگار و مسرت و سرور ملی حاصل از ظفرمندی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران" نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آن‌‎ها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

پس از این دستور ویژه مقامات قضایی استان‌های کشور اقدامات لازم جهت اجرایی شدن دستور رئیس قوه قضاییه را در دستور کار قرار دادند و تعدادی از زندانیان که در زندان‌های کشور که واجد شرایط بودند، یا آزاد شدند و یا اینکه از تسهیلات و ارفاقات قانونی برخودار شدند.

در میان افرادی که براساس دستور رئیس قوه قضاییه، از ارفاقات قانونی برخوردار شدند، بازداشت‌شدگان وقایع اخیر کشور که واجد شرایط قانونی بودند، نیز حضور دارند.

در این راستا، روز گذشته در استان تهران ۱۹۵ نفر، ۱۴ نفر در استان هرمزگان، ۲۰ نفر در استان آذربایجان غربی، ۵۷ نفر در استان البرز، ۴۰نفر در استان کرمان، ۱۸ نفر در استان کردستان، ۲۰۴ نفر در استان فارس، ۷۸ نفر در استان مازندران، ۸۰ نفر در استان مرکزی، ۳۰ نفر در استان بوشهر و ۶ نفر در استان خراسان جنوبی آزاد شدند. همچنین در استان سمنان ۷ نفر آزاد و ۲۳ نفر از متهمان اتفاقات اخیر که تأثیر عمل آنان در ارتکاب بزه خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

همچنین در پی این دستور ۱۴ نفر در استان ایلام، ۹ نفر در استان خراسان شمالی، ۲۳۶ نفر در استان خوزستان،۱۷ نفر در استان چهار محال بختیاری،۲۱ نفر در استان گلستان،۳۶ نفر در استان کرمانشاه، ۲۴ نفر در استان زنجان و ۵۰ نفر در استان گیلان آزاد شدند؛ که بر این اساس مجموعا یک هزارو ۱۵۶ نفر از زندان‌های ۲۰ استان کشور آزاد شدند.

در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و تاکید بر این است که برای عناصر و مسببان اصلی حوادث اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

اجرای دستور رئیس قوه در سایر استان‌های کشور نیز در دستور کار قرار دارد و تعداد دیگری از متهمان واجد شرایط، از ارفاقات قانونی بهره‌مند خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین