کد خبر: ۸۱۰۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

نماینده، ولی فقیه در سپاه: نباید تسلیم شویم/ اگر رعایت حجاب در جامعه کمرنگ شده، در مراکز درمانی و بیمارستانی نباید این اتفاق بیفتد

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نوع مدیریت درمانگاه و بیمارستان و مراکز آموزشی و دانشگاهی ما باید طوری باشد که سلامت روح و روان را در برگیرد، امروز بشر در امر آرامش و به کام کردن زندگی باید پیشرفت کند. مواظب باشید فضای کشور شما را منفعل نکند. ما یاد گرفتیم تغییر بدهیم نه اینکه فضا ما را تغییر دهد. اگر رعایت حجاب در جامعه کمرنگ شده، در مراکز شما نباید این اتفاق بیفتد و چارچوب‌ها کمرنگ شود. در اوج فداکاری و خدمتگذاری باید بر سر اصول و چارچوب بایستیم. در فضای دانشگاهی و بیمارستان‌ها نباید تسلیم وضعیت شویم البته با ادبیات خیرخواهانانه و طبیبانه و دوستانه، اما محیط را پاسداری کنیم. همچنین امر به معروف و نهی منکر در مجموعه فعالیت‌های شما باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.
نماینده، ولی فقیه در سپاه: نباید تسلیم شویم/ اگر رعایت حجاب در جامعه کمرنگ شده، در مراکز درمانی و بیمارستانی نباید این اتفاق بیفتد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام حاج صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان گفت: سپاه و بسیج ظرفیت الگو شدن را دارند. الزامات الگو شدن در بعد دانشگاهی، درمان و بهداشت چیست؟ یکی از الزامات توسعه علم در این حوزه‌هاست، دیگری خدمت رسانی صادقانه است و ایمان در این است که در کار خیر انتظار تقدیر نداشته باشید.

وی گفت: تفاوت شما با تمام نظام‌های دیگر در بحث بهداشت و درمان این است که موضوع در بهداشت و درمان انسان است، انسانی که دو بعدی است و دو حیات دارد. علاوه بر حیات حیوانی حیات دیگری هم دارد که در آن هم مرگ هست هم حیات و هم درد و درمان. پس یکی از مطالباتی که باید توجه شود موضوع انسان در بهداشت و درمان اسلامی در هر دو بعدش است.

حاج صادقی اظهار کرد: در مراکز درمانی و بیمارستانی به سلامت جان و روح انسان‌ها هم توجه کنیم. نوع مدیریت درمانگاه و بیمارستان و مراکز آموزشی و دانشگاهی طوری باشد که هر دو سلامت را آنجا کسب کنند. امروز به سلامت روح و روان خیلی نیاز داریم. بشر در امر آرامش و به کام کردن زندگی باید پیشرفت کند.

وی ادامه داد: کاری کنید که نیروهایتان در بهداشت و درمان در باور و اخلاق رشد پیدا کنند. شورای سلامت ایجاد کنید؛ طرح امام رضا زیرمجموعه این شوراست. این شورا اگر فعال شود با یازده کمیته‌ای که دارد اتفاقات خوبی می‌افتد.

نماینده، ولی فقیه تاکید کرد: مواظب باشید فضای کشور شما را منفعل نکند. ما یاد گرفتیم تغییر بدهیم نه اینکه فضا ما را تغییر دهد. اگر رعایت حجاب در جامعه کمرنگ شده، در مراکز شما نباید این اتفاق بیفتد و چارچوب‌ها کمرنگ شود. در اوج فداکاری و خدمتگذاری باید بر سر اصول و چارچوب بایستیم. در فضای دانشگاهی و بیمارستان‌ها نباید تسلیم وضعیت شویم البته با ادبیات خیرخواهانانه و طبیبانه و دوستانه، اما محیط را پاسداری کنیم. همچنین امر به معروف و نهی منکر در مجموعه فعالیت‌های شما باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین