کد خبر: ۸۱۱۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

پسر‌های نسل ۹۸ ایران و آمریکا این بار در قطر روبرو می‌شوند

امیر عابدزاده و جیوانی رینا در حالی در فهرست ایران و آمریکا هستند که پدرانشان در جام جهانی ۹۸ فرانسه برابر هم به میدان رفتند.
پسر‌های نسل ۹۸ ایران و آمریکا این بار در قطر روبرو می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

۲۴ سال بعد از دیدار ایران و آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه، امیر عابدزاده و جیوانی رینا به عنوان دو بازیکنی که پدرشان در آن دیدار تاریخی حضور داشتند ممکن است برابر هم قرار گیرند.

به گزارش لس آنجلس تایمز، امیر عابدزاده پسر احمدرضا عابدزاده از ایران و جیوانی رینا پسر کلودیو رینا از آمریکاست. پدران این دو فوتبالیست حال حاضر ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه برابر هم قرار گرفتند.

دیدار ایران مقابل آمریکا یکی از بازی‌های برجسته مرحله گروهی جام جهانی ۹۸ فرانسه بود که ایرانی‌ها با نتیجه ۲ بر یک برنده شدند. در آن زمان احمدرضا عبدزاده دروازبان تیم ملی و کلودیو رینا هافبک ایالات متحده بودند.

این دو پدر اکنون می‌توانند ببینند که پسرانشان مقابل هم صف آرایی می‌کنند، درست مثل ۲۴ سال قبل در فرانسه.

امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم ملی در طول رقابت‌های مقدماتی زیر نظر دراگان اسکوکیچ بود اما با بازگشت کارلوس کی‌روش جایگاه شماره یک خود را به علیرضا بیرانوند داد. مصدومیت بیرانوند در دیدار اول جام جهانی قطر مقابل انگلیس باعث شد که کی‌روش پس از ۲۰ دقیقه حسین حسینی را به میدان بیاورد.

پیش از این در مسابقات در دیدار بین فرانسه و دانمارک شاهد بودیم که کسپر اشمایکل دروازه‌بان دانمارک که پسر پیتر اشمایکل است برابر مارکوس تورام قرار گرفت که پسر لیلیان تورام است. فرانسه و دانمارک در جام جهانی ۹۸ برابر هم به میدان رفتند.

دیدار ایران و آمریکا برای صعود به دور بعد جام جهانی است و برنده به دور بعدی راه می‌یابد. نتیجه تساوی نیز به احتمال فراوان ایران را به دور بعد می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین