کد خبر: ۸۱۱۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
معاون نخست وزیر روسیه:

مسکو و پکن در حال توسعه یک سیستم تسویه حساب هستند

معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو و پکن در حال توسعه یک سیستم تسویه حساب هستند که می‌توانند بدون استفاده از سوئیفت تراکنش‌های فرامرزی را امکان‌پذیر کنند.
مسکو و پکن در حال توسعه یک سیستم تسویه حساب هستند
آفتاب‌‌نیوز :

الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد: مسکو و پکن در حال توسعه یک سیستم تسویه حساب هستند که می‌تواند بدون استفاده از سوئیفت تراکنش‌های فرامرزی را امکان‌پذیر کند.

​به گزارش راشاتودی، به نوشته این گزارش؛ دو کشور تلاش برای کنار گذاشتن دلار و یورو و استفاده از ارزهای ملی برای تسویه حساب‌های تراکنش‌ها را سرعت داده‌اند.

وی توضیح داد:

*«در حال حاضر ما تسویه قراردادهای گازی را با ارزهای ملی یعنی روبل و یوآن و بر اساس برابری ارزی تغییر داده‌ایم. تسویه پول عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی و همچنین ذغال سنگ نیز با ارزهای ملی انجام خواهد شد.»

*«این اقدام می‌تواند از بحران مالی جلوگیری و تبدیل روبل و یوآن به ذخایر ارزی جهان را تسهیل کند.»

*«در همین راستا بانک مرکزی روسیه و بانک خلق چین در حال بررسی امکان باز کردن حساب بانکی برای شرکت‌های روسی در چین و همچنین بالعکس هستند که یک سیستم تسویه حساب بدون استفاده از سوئیفت ایجاد می‌کند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشتر خواستار ایجاد بسترهای مالی مستقل جدید برای تسویه حساب‌های بین‌المللی شده و تاکید کرده بود اقتصاد جهانی باید بازتر و بی‌طرف‌تر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین