کد خبر: ۸۱۱۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

صعود آرژانتین با طعم صدرنشینی/ لهستان باخت، ولی در دوحه ماند

تیم ملی فوتبال آرژانتین در آخرین بازی خود در هفته سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ با ۲ گل از سد لهستان گذشت و به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شد.
صعود آرژانتین با طعم صدرنشینی/ لهستان باخت، ولی در دوحه ماند
آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های آرژانتین و لهستان در هفته سوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از گروه سوم با قضاوت دنی مک‌کلی و کمک‌های هسل استیگ‌استرا و جان دی وریس در ورزشگاه ۹۷۴ (دوحه) به مصاف یکدیگر رفتند.

آرژانتین در شرایطی به لهستان رسید که در گام نخست به عربستان باخته، اما در بازی دوم مکزیک را از پیش رو برداشته بود. یاران لیونل مسی برای صعود از گروه سوم به عنوان تیم اول نیاز مبرم به پیروزی و سه امتیاز این مسابقه داشتند.

لهستان که با چهار امتیاز در شب پایانی مرحله گروهی رو در روی حریف نامدار خود قرار گرفته بود، به دنبال امتیاز در این جدال بود تا همچنان در قطر بماند.

در نیمه اول مسی و یارانش حاکم مطلق توپ و میدان بودند. آن‌ها فرصت‌های زیادی را برای گلزنی خلق کردند، اما با درخشش شزنی، دروازه تیمشان بسته ماند. اوج هنر او در دقیقه ۳۷ بود. داور روی صحنه برخورد مسی با مدافع و گلر لهستان صحنه را بازبینی کرد و با تشخیص برخورد دست شزنی به صورت مسی اعلام پنالتی کرد. ابر ستاره فوتبال پشت توپ ایستاد، اما شزنی این توپ را که ارتفاع کمی داشت به زیبایی مهار کرد.

در وقت دوم آرژانتین خیلی زود به گل رسید و شروع طوفانی آن‌ها را خیلی زود به گل رساند. حرکت سریع آرژانتینی‌ها از سمت راست سبب شد دی‌ماریا، ناهوئل مولینا را راه بیندازد و او با پاسی دقیق و زمینی توپ را به محوطه جریمه فرستاد و شوت الکسیس مک‌آلیستر توپ را به تور چسباند.

آبی‌پوشان آرژانتین پس از زدن گل بر شدت حملات خود افزودند تا اینکه در دقیقه ۶۸ به گل دوم رسیدند. مسی با پاس و حرکتش فضاسازی کرد و توپ به انزو فرناندز رسید و فرناندز در پشت محوطه با چشمانی باز توپ را به آلوارز پاس داد و او با حفظ توپ و شوتی محکم دروازه لهستان را باز کرد.

حملات آرژانتین تا آخرین دقیقه بازی ادامه داشت، اما فرصت‌های این تیم یکی پس از دیگری از دست رفت تا بازی با همان دو گل به سود آلبی سِلِسته خاتمه پیدا کند.

با این پیروزی آرژانتین تعداد امتیازات خود را به عدد ۶ رساند تا به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی این رقابت‌ها شده و با استرالیا مواجه شود.

ترکیب آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، کریستین رومرو، نیکلاس اوتامندی، ناهوئل مولینا، مارکوس آکونا (نیکولاس تاگلیافیکو)، انزو فرناندز (خرمان پسلا)، رودریگو دی‌پائول، آنخل دی‌ماریا (لئوناردو پاردس)، لیونل مسی، الکسیس مک‌آلیستر و خولین آلوارز (لائوتارو مارتینز)

ترکیب لهستان:

شزنی، برزینسکی (آرتور یدرژیچیک)، کیویور، کریستین بیلیک (دامیان شیمانسکی)، متی کش، زیلینسکی، کریشوویاک، بیلیک، فرانکوفسکی (جاکوب کامینسکی)، سوئیدرسکی (میخال اسکیوراس) و لواندوفسکی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین