کد خبر: ۸۱۱۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

هشدار هیات نظارت بر مطبوعات به رسانه‌ها درباره "حجاب"

هیات نظارت بر مطبوعات تاکید کرده است: رسانه‌ها از انتشار و بازنشر محتوا‌های نوشتاری و تصویری مغایر با ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی حجاب و عفاف پرهیز کنند.
هشدار هیات نظارت بر مطبوعات به رسانه‌ها درباره
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی؛ هیات نظارت بر مطبوعات، ضمن قدردانی از تعاملات و همکاری رسانه‌های کشور در ایجاد هم افزایی رسانه‌ای، رعایت و پاسداشت ارزش‌های مذهبی و هنجار‌های فرهنگی و اجرای توصیه نامه‌های این هیات، تاکید کرده است، هم‌چنان انتظار می‌رود که مدیران رسانه‌های کشور به رغم تعلقات و گرایش‌های متنوع سیاسی در انتشار یا بازنشر محتوا‌های خبری و تحلیلی، نسبت به حفظ حرمت حجاب و عفاف و رعایت ارزش‌های مذهبی و اجتماعی توجه ویژه نمایند و از انعکاس اخبار و تصاویر هنجارشکنانه و مغایر با اصول اخلاقی جامعه، پرهیز کنند.

اعضای این هیات در آخرین نشست خود با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها در تقویت و بزرگداشت ارزش‌ها و باور‌های مذهبی، بر ضرورت رعایت این مهم در انواع تولیدات رسانه‌ای تاکید کردند.

هفته گذشته هیات نظارت بر مطبوعات با انتشار و ابلاغ توصیه‌نامه در صفحه کاربری مدیران محترم روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشور، رسانه‌ها را به رعایت و توجه لازم در این موضوع دعوت کرده بود.

قانون مطبوعات به ویژه بند‌های ۲ و ۱۰ ماده ۶، بر رعایت مراتب فوق با عنوان حدود مطبوعات تصریح شده و انتظار می‌رود مدیران محترم رسانه نسبت به رعایت چارچوب‌های قانونی فوق الذکر، اهتمام شایسته و بایسته معمول فرمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین