کد خبر: ۸۱۱۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

برف و سرما اردبیل را فراگرفت

بارش برف از ساعات صبح روز شنبه بیشتر مناطق استان اردبیل را فراگرفت.
برف و سرما اردبیل را فراگرفت
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم هوای سرد، آسمان ابری و مه‌آلود تا پایان این هفته در استان اردبیل است که از عصر امروز (شنبه) با تقویت ناپایداری‌های جوی دمای هوا بطور محسوسی کاهش خواهد یافت.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به مردم توصیه کرد هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۶ استان را مورد توجه قرار داده و کوهنوردان هم تا اطلاع ثانوی از صعود به ارتفاعات تا پایان سامانه بارشی و ناپایدار جوی در منطقه خودداری کنند.

پلیس راه استان اردبیل هم با اشاره به شروع بارش برف در بسیاری از جاده‌های استان به رانندگان توصیه کرد به هشدار‌های پلیس راه توجه کرده و ضمن رعایت توصیه‌های ایمنی رانندگی در شرایط برفی و بارانی زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی همراه داشته باشند.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین