کد خبر: ۸۱۱۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
می‌خواهم مدتی حوزه‌های دیگر اجرا را تجربه کنم

خداحافظی المیرا شریفی‌مقدم با شبکه خبر؟

المیرا شریفی‌مقدم، گوینده بخش‌های خبری تلویزیون که پس از سال‌ها فعالیت در شبکه خبر، برای مدتی به سمت اجراهای تلویزیونی آمده است، از تفاوت‌های اجرا و گویندگی در تلویزیون می‌گوید.
خداحافظی المیرا شریفی‌مقدم با شبکه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

شریفی‌مقدم در واکنش به این جمله که «گفته می‌شود از گویندگی خبر خداحافظی کرده‌اید، آیا از این پس باید شما را به عنوان مجری تلویزیونی بدانیم؟» به بیان این پاسخ بسنده کرد: «فقط می‌خواهم حوزه دیگری از اجرا را برای مدتی تجربه کنم. ۲۲ سال گوینده خبر بودم و برای مدت یک ساله به معاونت سیما آمده‌ام تا فضای اجرا را بیشتر تجربه کنم.»

اجرای تلویزیونی فن بیان قوی می‌خواهد

شریفی‌مقدم که به عنوان مجری ثابت برنامه صبحگاهی «صبحانه ایرانی» معرفی شده است، درباره تفاوت‌های گویندگی خبر و اجرای تلویزیونی اینگونه اظهار کرد: مجری‌گری در تلویزیون، بداهه‌گویی قوی می‌خواهد. گویندگی خبر هم یک مقوله کاملا متفاوت است. گویندگی خبر تسلط بالایی بر متن موضوعات روز می‌خواهد چون یک گوینده خبر تا وقتی خبر را درک و فهم نکند نمی‌تواند آن‌را به بیننده منتقل کند. اما کلا اجرای تلویزیونی علاوه بر تسلط بالا بر موضوعات روز، بداهه‌گویی و فن بیان خیلی قوی می‌خواهد که خداراشکر ما در این زمینه همکاران گوینده و مجریان خوبی در تلویزیون داریم و می‌توانیم از آنها بهره ببریم.

او در ادامه درباره اجرای برنامه «صبحانه ایرانی» مطالبی را عنوان کرد و به معرفی مهم‌ترین بخش‌های این برنامه صبحگاهی پرداخت.

وی گفت: «صبحانه ایرانی» یک برنامه ترکیبی است که پخشش از یک ماه گذشته آغاز شده و من به عنوان یکی از مجریان به مدت یک هفته است که همکاری‌ام را شروع کردم. این برنامه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و بیشتر رویکرد فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی دارد و البته در برخی روزها با توجه به اتفاقات ورزشی مهمی که رخ می‌دهد، وجه ورزشی، بیشتر به چشم می‌خورد.

مجری برنامه «صبحانه ایرانی» ادامه داد: بخش‌های دیگر برنامه مثل میز خبرخوانی که خودم در کنار همکارانم اجرا می‌کنم و بخش دیگری با عنوان میز مطالبه که مهمترین بخش و البته قابل توجه است. با توجه به تجربه‌ای که سال‌ها در اجرای گفت و گوهای تلویزیونی به شکل زنده داشتم، شبکه دو سیما لطف کردند و اجرای این بخش را هم به من سپردند. «صبحانه ایرانی» در طول هفته مهم‌ترین سوژه‌های خبری در حوزه‌های مختلف را در نظر می‌گیرد و از زوایای مختلف همراه با دستگاه‌های متولی به موضوعات نگاه می‌کند. درواقع به شکل مطالبه‌ای و پاسخ هایی برای مردم به برخی موضوعات می پردازد.

نگاه ویژه «صبحانه ایرانی» به فضای مجازی

شریفی‌مقدم سپس به اهمیت فضای مجازی در برنامه صبحگاهی‌اش اشاره کرد و توضیح داد: به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های این روزهای مردم بحث آلودگی هواست که با حضور مهمانان مختلف در این حوزه بررسی‌هایی داشتیم و یا بخش آموزش کودکان در وزارت آموزش و پرورش که مورد بحث قرار گرفت. بخش خبرخوانی‌مان،‌ روزنامه‌های صبح کشور را مرور می‌کند و نگاه بسیار ویژه و پررنگی به فضای مجازی داریم چون فضای مجازی طی سال‌های اخیر به خصوص یکی دو سال گذشته خیلی توانسته اقبال مردم را به خود جلب کند؛ بنابراین خبرهایی که بازتاب بیشتری در فضای مجازی دارند را رصد کرده و انتخاب می‌کنیم.

این مجری تلویزیون سپس از تجربه اجراهای تلویزیونی‌اش طی این سال‌ها گفت.

او یادآور شد: در این سال ها تجربه اجراهای تلویزیونی هم داشتم اما بیشتر در قالب خبری بوده و اکنون دوستان به من اجازه دادند تا با شبکه های دیگر هم همکاری داشته باشم. در کل «صبحانه ایرانی» تجربه رضایت بخشی است؛ البته من حدود یک سال و نیم پیش این تجربه را در برنامه صبحگاهی «چاپ اول» شبکه خبر هم داشتم که برنامه پربیننده‌ای بود اما رویکردش متفاوت بود. ما در چاپ اول رویکرد کاملا خبری داشتیم اما «صبحانه ایرانی» رویکرد اجتماعی فرهنگی دارد و مخاطبان شبکه دو بیشتر از خانواده‌های عزیز ایرانی هستند.

برنامه‌های صبحگاهی این روزها به مردم امید می‌دهند؟

المیرا شریفی‌مقدم در پاسخ به اینکه فکر می‌کند در فضای فعلی جامعه با گذراندن روزهای ناآرام، برنامه‌های صبحگاهی چقدر می‌توانند روحیه امیدبخشی را در مردم زنده کنند و آیا در «صبحانه ایرانی» این رویکرد لحاظ می‌شود؟ خاطرنشان کرد: یک برنامه صبحگاهی حتماً باید نشاط صبحگاهی را همراه داشته باشد و قطعا بیننده‌ای که در این ساعت از روز شبکه دو یا هر شبکه دیگری را انتخاب می‌کند تا مجله صبحگاهی‌اش را تماشا کند، می‌خواهد روزش را با نشاط و امید آغاز کند. من گمان می‌کنم این اتفاق در «صبحانه ایرانی» در حال رخ دادن است. با توجه به انگیزه‌ای هم که در همکارانم می‌بینم مبنی بر تلاش‌های بی‌وقفه‌شان تا برنامه به بهترین شکل ممکن پیش برود، فکر می‌کنم این روند در حال طی شدن است و تا حدودی اتفاق افتاده است.

برنامه صبحگاهی «صبحانه ایرانی» به تهیه‌کنندگی امیرعلی آزادی و سردبیری مهدی خانعلی زاده شنبه تا چهارشنبه ساعت هفت صبح از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. این برنامه از یک میز اصلی با حضور مهمانان مختلف و چندین میز تخصصی با عناوین گوناگون تشکیل شده است. وحید رونقی، مجید یحیایی، فاطمه افشاریان و المیرا شریفی مقدم از مجریان ثابت برنامه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین