کد خبر: ۸۱۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

ویژگی‌های نسل Z از دید یک روزنامه؛ متعهد به اصول اخلاقی، آزادی‌خواه و بی‌باک‌اند

روزنامه اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های نسل Z نوشت: این نسل از فضا و حریم خصوصی بیشتری برخوردار شده و بیشتر از همه نسل‌های قبل متکی به نفس و آزادی‌خواه است.
ویژگی‌های نسل Z از دید یک روزنامه؛ متعهد به اصول اخلاقی، آزادی‌خواه و بی‌باک‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اطلاعات در سرمقاله امروز خود به بررسی ویژگی‌های نسل Z که در اعتراضات پیشرو بود، پرداخته و تاکید کرده این نسل متعهد به اصول اخلاقی و آزادی‌خواه است.

به گزارش اطلاعات، تفاوت نسل Z با نسل Y در این است که اینترنت و فضای مجازی وارد زندگی نسل Y شد اما نسل Z وسط حضور گسترده و جهانگیر اینترنت به دنیا آمد و در واقع از رحم مادر ناگهان پای در عصر دیجیتال گذاشت. این نسل در دوره‌ای متولد شده است که خانواده‌ها (نسل Y) با آگاهی کامل و متعهد به حفظ جهان و محیط‌زیست صاحب فرزندان کمتری شدند. بنابراین این نسل از فضا و حریم خصوصی بیشتری برخوردار شده و بیشتر از همه نسل‌‌های قبل متکی به نفس و آزادی‌خواه است.

این روزنامه در ادامه نوشته: شوق وصف‌ناپذیر به رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی، عشق به خلاقیت و نوآوری، بی‌باکی در اظهارنظر شخصی ولو مخالف با جمع، اعتقاد به تعامل و گفتگو برای دست‌یابی به مفاهیم مشترک، واقع‌بینی و دوری از خیالبافی، تعهد به اصول اخلاقی، اعتماد به نفس، معتقد به اهمیت زندگی و مخالف ریاضت‌کشی و اعتقاد به مرزهای جدید آزادی‌های فردی و اجتماعی ویژگی‌هایی است که اطلاعات برای این نسل برشمرده و نوشته است: اساساً مسئولان و متولیان حکمرانی‌ ما، کما اینکه بعضاً اذعان می‌کنند، درک درستی ازاین نسل ندارند و ترجیح می‌دهند افراد دست‌چین شده‌ای را که در گروه سنی Z هستند اما عملاً متعلق به این نسل نیستند را نمایندگان واقعی این نسل بدانند. همین اشتباه بزرگ، آنها را در تحلیل این نسل به خطا می‌اندازد که ممکن است خطای پرهزینه‌ای باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین