کد خبر: ۸۱۱۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

نتانیاهو: نخست وزیر اسرائیل ارتش را به شورش علیه دولت من تحریک می‌کند

نتانیاهو، با انتقاد از اقدامات یاییر لاپید، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی مدعی شد که او در تلاش است افسران ارتش را متقاعد کند تا علیه دولت او قیام کنند.
نتانیاهو: نخست وزیر اسرائیل ارتش را به شورش علیه دولت من تحریک می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب اسراییل در توییتر نوشت: «من برای رهبری اسرائیل انتخاب شدم و قصد دارم این کار را در مأموریت شما و با روحیه اصول ملی و دموکراتیکی که بر اساس آن در خانه پدرم بزرگ شده‌ام و در تمام زندگی‌ام هدایتم کرده است، انجام دهم.

به گزارش آناتولی، او گفت: من به شدت تلاش‌های لاپید برای ارعاب افسران، ارتش و شهرداران علیه دولت منتخب تحت رهبری ما را محکوم می‌کنم.

وی با بیان اینکه ارتش اسرائیل باید از هرگونه بحث سیاسی دور نگه داشته شود، افزود: البته افسران ارشد نباید علیه دولت اسرائیل که اعتماد مردم را به دست آورده شورش کنند.

او همچنین این اقدام را «عبور از خط قرمز» توصیف کرد و گفت: حتی زمانی که در اپوزیسیون بودیم، هرگز علیه دولت اسرائیل قیام نکردم. ما چنین کاری نکردیم که دولت در حال خروج، هنجارهای دموکراتیک را در کنست و دولت زیر پا گذاشته باشد.

او از اپوزیسیون خواست تا مطابق با مسئولیت هایی که در قبال دولت دارند واکنش نشان دهند و تصریح کرد: ما یک ارتش و یک مردم داریم. ما نمی توانیم به آنها صدمه بزنیم. من به همان اندازه ادعاهای دروغین علیه خود را رد می کنم. دولت اسرائیل تحت رهبری من از حقوق همه شهروندان اسرائیل حمایت خواهد کرد و تضمین خواهد کرد که با ضمانت متقابل و مسئولیت ملی عمل کنیم، همانطور که در همه دولت‌های تحت رهبری من انجام داده‌ایم. و نکته پایانی: کسی که سیاست دولت را رهبری می کند، در درجه اول نخست وزیر است. من دولت اسرائیل را بر اساس اصول ملی و دموکراتیکی که در تمام زندگی‌ام هدایت کرده است هدایت خواهم کرد و از طریق آنها برای تضمین و بهبود زندگی همه شهروندان اسرائیل - بدون استثنا، تلاش خواهم کرد.»

انتظار می‌رود که بن‌گویر، که رهبری حزب راست افراطی قدرت یهودی را بر عهده دارد، در دولت آتی به ریاست نتانیاهو وزیر امنیت ملی شود. نتانیاهو در حال حاضر در حال رایزنی با احزاب راست برای تشکیل دولت است، زیرا ائتلاف او اکثریت پارلمانی ساده‌ای را به دست آورده که به او اجازه تشکیل دولت را می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین