کد خبر: ۸۱۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

انگلیس: پوتین احتمالا از مذاکرات صلح اوکراین برای تجدید قوا استفاده کند

وزیر امور خارجه انگلیس هشدار داد، پوتین شاید از هرگونه مذاکرات صلح درباره اوکراین به عنوان فرصتی برای تجدید قوای نیروهای روسی به منظور حمله جدید بهره ببرد.
انگلیس: پوتین احتمالا از مذاکرات صلح اوکراین برای تجدید قوا استفاده کند
آفتاب‌‌نیوز :

 «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس گفته که قدرت‌های غربی باید بسیار هوشیار باشند، اگر که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دنبال ابتکار عمل مذاکرات با هدف پایان دادن به درگیری در اوکراین باشد.

به گزارش پایگاه خبری ایونینگ استاندارد، وی در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی تلگراف همچنین ادامه داد، این خطر احتمالی وجود دارد که پوتین از آتش‌بس برای آموزش نیروهای بیشتر و تولید مهمات و بازسازی و احیای خسارات به نیروهای مسلح روسیه و مسلح کردن نیروهای ارتش استفاده کند.

هشدار وزیر خارجه انگلیس پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت آماده گفت‌وگو با پوتین است اگر که رئیس جمهوری روسیه "واقعا به دنبال پایان جنگ در اوکراین باشد که البته این دورنما به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد."

در این میان، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز گفته که به گفت‌وگوهایش با رئیس جمهوری روسیه به منظور جلوگیری از تنش بیشتر در جنگ اوکراین دستیابی به نتایج قطعی‌تر مانند تضمین ایمنی نیروگاه‌های اتمی در اوکراین ادامه می‌دهد.

با این حال، وزیر خارجه انگلیس که اخیرا در نشست وزرای خارجی کشورهای عضو ناتو در بخارست شرکت داشت، این مساله را زیر سوال برد که آیا پوتین واقعا حسن نیت دارد یا خیر.

وی ادامه داد: این مساله نشان می‌دهد که اگر مذاکرات صلح از سوی پوتین مطرح شود، ما باید بسیار با دقت عمل کنیم.

این دیپلمات ارشد انگلیسی در ادامه صحبت‌هایش گفت:‌ اگر روسیه از هرگونه توقف در جنگ به عنوان پوششی برای تجدید قوا استفاده کنند، این مساله می‌تواند باعث بیشتر شدن تنش و شدت گرفتن درگیری شود. شاید این جنگ شش، ۱۲ یا حتی ۱۸ ماه طول بکشد.

وزیر خارجه انگلیس درباره روابط با چین، سخنان نخست وزیر سوناک را تکرار می‌کند که «دوران طلایی» در روابط چین و بریتانیا به پایان رسیده است. او همچنین فکر می‌کند که حاکمان کمونیست نباید چشم خود را به حضور مردم در خیابان‌ها ببندند. او می‌گوید: در بریتانیا و اروپا و سایر نقاط جهان، اعتراض عمومی بخشی طبیعی، عادی و نسبتاً منظم جامعه است. حتی [اگر] گاهی من شخصاً با آنچه مردم به آن اعتراض می کنند مخالفم، برای این واقعیت ارزش قائلم که اعتراضات عمومی در بریتانیا بخشی از نحوه زندگی ما است. [اما] اعتراض عمومی مانند آن در چین واقعاً نادر است. من فکر می کنم دولت چین باید به این موضوع توجه داشته باشد.»

او همچنین درباره تایوان گفت: موضع ما در مورد تایوان بسیار، بسیار، بسیار قدیمی بوده و تغییری نکرده است. هیچ طرفی نباید اقدامی یکجانبه انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین