کد خبر: ۸۱۲۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

درخواست استخدام ۱۳۵۰ معلم حق التدریس

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع مشکل استخدام ۱۳۵۰ معلم حق التدریس از سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش خواست تا سریع‌تر مقدمات استخدام آن‌ها را فراهم کنند.
درخواست استخدام ۱۳۵۰ معلم حق التدریس
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد مولوی در رابطه با تعیین وضعیت ۱۳۵۰ معلم حق التدریس که وضعیت استخدام آن‌ها بلاتکلیف مانده و اعتراضاتی نیز داشته اند، تصریح کرد: معلمان حق التدریسی نیرو‌هایی هستند که دو سال قبل در آزمون پذیرفته نشدند و تعداد آن‌ها ۱۳۵۰ نفر است و مجوز داشتند و دو سال نیز است که از سال ۹۹ تاکنون کار می‌کنند.

وی افزود: همچنین این تعداد نیرو‌هایی هستند که دارای سابقه کار و مدرک مرتبط با آموزش و پرورش هستند و در این کار نیز تخصص دارند و در حال حاضر نیز به وجود این معلمان در چرخه آموزش و پرورش نیاز است، چراکه با خروج این افراد از چرخه آموزش در مناطقی که از وجود این معلمان استفاده می‌کردند با مشکل مواجه می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این ۱۳۵۰ نفر که عدد زیادی نیز نیست، وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که ادامه کار و مقدمات جذب این افراد را فراهم کند و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز به همین شکل پیگیر است. متاسفانه چندین بار نیز اعتراض و تجمعی داشتند، اما اراده آموزش و پرورش بر این است که این کار به خوبی حل شود و همچنین کمیسیون آموزش نیز به همین شکل است.

مولوی در ادامه تاکید کرد: این انتظار می‌رود که سازمان امور اداری و استخدامی همکاری داشته باشد تا ان شاءالله بتوانیم سازوکاری برای جذب این ۱۳۵۰ نفر فراهم کنیم و این معلمان به چرخه آموزش باز گردند و مشکلی نیز برای آن‌ها به وجود نیاید.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی این انتظار وجود دارد با توجه به اینکه تعدادی از این ۱۳۵۰ نفر از خواهران هستند که چندین سال از عمر و جوانی خود را صرف امر مهم آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین کرده اند، مقدمات استخدام این معلمان را فراهم کند، چراکه خوب نیست گوشه خیابان تحصن کنند.

مولوی همچنین تاکید کرد: این در حالی است که آموزش و پرورش به این نیرو‌ها نیاز دارد و حتی باید دو برابر از سازمان امور اداری و استخدامی پیگیری کند تا این مشکلات و کمبود‌ها را حل کنیم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع‌تر مشکلات این معلمان خواهر برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین