کد خبر: ۸۱۲۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
تبلیغات

بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان

صرافی‌های معتبر و معروف جهانی برنامه‌ای برای بیمه دارایی‌های دیجیتالی کاربرانشان دارند. چون با وجود تمام پیش‌بینی‌های امنیتی باز هم نمی‌توان ۱۰۰ درصد امکان هک یا نفوذ به این صرافی‌ها را صفر کرد. از طرفی، شاید خود سرمایه گذار با کم‌کاری در محافظت از رمز‌های خودش باعث این ماجرا شود. اما در نهایت، وجود این بیمه باعث می‌شود تا سرمایه گذار‌ها با آرامش خاطر بیشتری دست به معامله بزنند.
بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان
آفتاب‌‌نیوز :

اولین قدم برای ورود به بازار ارز‌های دیجیتال، انتخاب یک صرافی درست و درمان است که ویژگی‌های آن با خواسته‌ها و نیاز‌های ما همسو باشد. نکته بسیار مهم دیگری که در کشور ما ایران باید به آن توجه کنیم، پیدا کردن صرافی معتبری است که به ما هم خدمات بدهد یا دست‌کم راهی برای دور زدن تحریم‌هایش وجود داشته باشد.

در این گفتگو نگاهی به ماجرای یافتن صرافی مناسب می‌اندازیم و سپس مسیرمان را برای پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کج می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

می‌توانید یک قلم و کاغذ بردارید و این ویژگی‌ها را یادداشت کنید. سپس موقعی که می‌خواهید صرافی مورد نظرتان را انتخاب کنید جلوی این ویژگی‌ها تیک بزنید. بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی، صرافی است که:

• امنیت بالایی داشته باشد

یادتان باشد، شما دارایی دیجیتالی خودتان را برای معامله در اختیار صرافی می‌گذارید. شاید شما نتوانید به پشت صحنه صرافی مورد نظرتان سر بزنید و شخصا امنیت آن را بررسی کنید، اما گزینه‌هایی وجود دارند که به شما راه را نشان می‌دهند؛ مثلا:

-در یک صرافی امن حتما و حتما ابتدای آدرس با (https) شروع می‌شود. اگر صرافی را دیدید که آدرس آن هنوز به شیوه ناامن (http) است همان اول کار، راهتان را کج کنید و به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

- یک صرافی با امنیت بالا نه تنها از قابلیت «احراز هویت دو مرحله‌ای» پشتیبانی می‌کند بلکه شما را هم مجبور می‌کند تا از آن استفاده کنید!

-در صرافی‌های امن، دارایی مشتریان در منابع ذخیره‌سازی سرد که به دور از دسترس هکر‌ها هستند نگهداری می‌شوند.

-در صرافی‌های امن به محض اینکه میزان امنیت یک حساب کاربری پایین بیاید یا کسی قصد نفوذ به حساب کاربر را داشته باشد به او پیامک و ایمیل اطلاع رسانی ارسال می‌شود.

• دارایی کاربرانش را بیمه کند

صرافی‌های معتبر و معروف جهانی برنامه‌ای برای بیمه دارایی‌های دیجیتالی کاربرانشان دارند. چون با وجود تمام پیش‌بینی‌های امنیتی باز هم نمی‌توان ۱۰۰ درصد امکان هک یا نفوذ به این صرافی‌ها را صفر کرد.

از طرفی، شاید خود سرمایه گذار با کم‌کاری در محافظت از رمز‌های خودش باعث این ماجرا شود. اما در نهایت، وجود این بیمه باعث می‌شود تا سرمایه گذار‌ها با آرامش خاطر بیشتری دست به معامله بزنند.

• نقدینگی آن بالا است

هر اندازه که یک صرافی کاربران بیشتری داشته باشد، به دنبال آن تعداد معامله‌های انجام شده در آن بالا هستند و همین موضوع باعث بالا بودن نقدینگی آن می‌شود. در ادامه این دومینو، افزایش نقدینگی یک صرافی باعث بیشتر شدن سرعت انجام معامله‌ها می‌شود.

• کارمزد صرافی، منصفانه است

یکی از ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی، دریافت کارمزد منصفانه در ازای انجام معامله‌ها و ارائه خدمات است. اگر مراقب این نکته نباشید یک آن به خودتان می‌آیید و می‌بینید که تمام یا بخش قابل توجهی از سود معاملاتی خودتان را در جیب صرافی می‌ریزید.

• تجربه کاربری خوبی را برای کاربرانش می‌سازد

منظور از تجربه کاربری، میزان سادگی و راحتی کاربر هنگام استفاده از وبسایت یا پلتفرم صرافی، پیام‌ها و راهنمایی‌هایی که در قلب سایت صرافی نوشته شده‌اند، شکل و شمایل سایت و پلتفرم صرافی، امکان استفاده آسان و راحت از سایت و پلتفرم صرافی در تلفن همراه و ویندوز و حتی شکل برخورد پشتیبانی با کاربران است.

بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان

• از ارز‌های دیجیتال متنوع پشتیبانی می‌کند

لطفا گوشی دستتان باشد که برخی از صرافی‌های بزرگ و معتبر فقط تعداد مشخص یا حتی محدودی از ارز‌های دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند؛ مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و. این موضوع باعث می‌شود که شما فرصت معامله روی سایر دارایی‌های دیجیتال را نداشته باشید.

بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان

معرفی دو صرافی معروف ارز دیجیتال خارجی

در ادامه شما را با دو مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی آشنا می‌کنیم:

۱. صرافی بای بیت (bybit)

‌صرافی بای بیت در سال ۲۰۱۸ در کشور سنگاپور راه‌اندازی شد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این صرافی بیندازیم:

• بای بیت توسط مدیر سابق بازار فارکس یعنی «Ben Zhou» راه‌اندازی شد
• این صرافی یکی از بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال برای معامله با کمک «اهرم» است
• می‌توان به راحتی، معامله‌های پیشرفته را در آن انجام داد
• کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات این صرافی نیازی به تغییر آی پی یا استفاده از (VPN) و (VPS) ندارند
• می‌توان بدون انجام احراز هویت و تنها با یک آدرس ایمیل در این سایت ثبت نام کرد
• می‌توان در صرافی بای بیت به صورت آزمایشی حساب باز کرد و مشغول معامله آزمایشی شد. البته در این نوع معامله‌های آزمایشی شما سودی به دست نمی‌آورید و پولی هم وارد صرافی نمی‌کنید. این موضوع برای کاربران تازه‌وارد که می‌خواهند در محیطی واقعی دست به تمرین بزنند عالی است
• این صرافی تاکنون هک نشده و امنیت آن بالا است
•صرافی بای بیت، دارایی دیجیتالی کاربرانش را در فضای ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌کند
• «bybit» از ارز‌های دیجیتال معروف و ۵۹ ارز فیات (دلار، یورو و ...) پشتیبانی می‌کند
• ویژگی‌هایی مثل «Stop losses»، «Limit Order» و «Conditional Order» در این صرافی وجود دارند
• صرافی بای بیت در دو نسخه اپلیکیشن موبایل و سایت در حال خدمت رسانی است
و میزان نقدینگی در آن بالا است و معامله‌ها با سرعت بالایی انجام می‌شوند

۲. صرافی okex

«اوکی اکس» یک صرافی ارز دیجیتال خارجی است که دفتر مرکزی آن در کشور «سیشل» قرار گرفته است. برخی از ویژگی‌های آن عبارتند از:

• حجم معامله‌ها در آن بالا است
• صرافی okex طیف وسیعی از رمزارز‌ها را پشتیبانی می‌کند
•این صرافی به کاربرانش سرویس ابری برای ساخت سرویس‌های متنوع صرافی ارائه می‌دهد
• صرافی okex کیف پول دیجیتالی ویژه خودش را دارد
• در این صرافی، ایران در فهرست کشور‌های ممنوعه برای ارائه خدمات قرار دارد و طبق معمول برای استفاده از خدمات آن باید با کمک نرم افزار‌های تغییر آی پی، میانبر بزنیم!

در نهایت باید بگوییم که با توجه به خط و نشان‌های کشیده شده برای ایرانی‌ها در این صرافی و تهدید به بلوکه کردن حساب کاربری، بهتر است اگر قصد فعالیت جدی در این صرافی را دارید حتما خطر ریسک آن را به خودتان یادآوری کنید و با دقت بسیار بالاتری در آن به فعالیت مشغول شوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین