کد خبر: ۸۱۲۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸

صعود برزیل به یک‌چهارم نهایی با توفان یک نیمه‌ای برابر کره!

برزیل و کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برد قاطع ۴ بر یک برزیل به پایان رسید.
صعود برزیل به یک‌چهارم نهایی با توفان یک نیمه‌ای برابر کره!
آفتاب‌‌نیوز :

در دیدار ششم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم برزیل و کره جنوبی برابر هم به میدان رفتند که گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

برزیل ۴ - کره جنوبی ۱
داور: کلمان تورپن (فرانسه)
ورزشگاه: راس ابوعبود
گل: وینیسیوس (۷)، نیمار (۱۳)، ریچارلیسون (۲۹)، لوکاس پاکوئتا (۳۶) برای برزیل و سئونگ هو پایک (۷۶) برای کره جنوبی
کارت زرد: -
کارت قرمز: -

ترکیب برزیل: آلیسون بکر (وورتون)، ادر میلیتائو (دنی آلوس)، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دانیلو (گلیسون برمر)، کاسمیرو، پاکتا، رافینیا، نیمار (رودریگو)، وینیسیوس جونیور(گابریل مارتینلی) و ریچارلیسون.

ترکیب کره جنوبی: کیم سئونگ گئو، کیم مون هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گئون، کیم جین سو (چول هونگ)، هوانگ این بئوم (سئونگ هو پایک)، جونگ وو یونگ (سون جون هو)، هوانگ هی چان، لی جائه سونگ (لی کان جین)، سون هیونگ مین و چو گوئه سئونگ (اوی جو هوانگ).

نیمه نخست

بازی با سوت داور فرانسوی شروع شد.

برزیل خیلی زود در دقیقه ۷ توانست به گل برسد. نفوذ رافینیا از سمت راست و پاس او را وینیسیوس توانست به گل اول بازی تبدیل کند تا سلسائو خیلی زود پیش بیفتد.

بعد از خطا روی ریچارلیسون، داور نقطه پنالتی را نشان داد و نیمار که به تازگی از بند مصدومیت رها شده توانست گلزنی کند و بازی را ۲ بر صفر به سود تیم خود کند.

دقیقه ۱۵ شوت هوانگ به شکل خطرناکی با مهار آلیسون همراه شد و خطر از بیخ گوش برزیل گذشت.

بازی خوب برزیلی‌ها در دقیقه ۲۹ ادامه یافت و ریچارلیسون توانست گل سوم را نیز به ثمر برساند و نمایش خوب تیمش را ادامه دهد.

برزیلی‌ها که دست بردار نبودند در دقیقه ۳۶ گل چهارم را نیز به ثمر رساندند. لوکاس پاکوئتا توانست گل چهارم را نیز به ثمر برساند؛ ۴ گل از ۴ بازیکن متفاوت در کمتر از یک نیمه.

به این ترتیب نیمه اول بازی با برتری قاطع ۴ بر صفر برزیلی ها به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم بازی شروع شد و اولین خطر جدی را سون هیونگ مین از دست داد ولی نتوانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

در ادامه برزیلی ها که خیالشان بابت این پیروزی راحت بود بازی روان و آرامی را به نمایش گذاشتند و سعی در میدان‌داری داشتند.

کره جنوبی در نهایت مزد بازی خوب خود در نیمه دوم را گرفت و در دقیقه ۷۶ به گل اول خود رسید. سئونگ هو پایک با شوتی زیبا از راه دور دروازه آلیسون را باز کرد.

در دقیقه ۸۸ دنی آلوس می توانست گلزنی کند که شوت او به کرنر رفت و راهی به دروازه کره نداشت.

در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر یک برزیل به پایان رسید تا سلسائو حریف کرواسی در یک چهارم نهایی جام جهانی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین