کد خبر: ۸۱۲۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

قانونگذار سابق آمریکایی به اتهام جاسوسی برای ونزوئلا دستگیر شد

قانونگذار سابق آمریکایی به اتهام پولشویی و اقدم غیرقانونی به عنوان "جاسوس دولت ونزوئلا" دستگیر شده است.
قانونگذار سابق آمریکایی به اتهام جاسوسی برای ونزوئلا دستگیر شد
آفتاب‌‌نیوز :

 بر اساس دادخواست تنظیم شده، "دیوید ریورا" و دستیارش "استر نوفر" به دنبال بهبود روابط و اجتناب از تحریم‌های بیشتر اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا بودند بدون اینکه طبق قانون ثبت عوامل خارجی این موضوع را فاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه مشورتی ریورا به نام "اینترامریکن" مبلغ ۱۵ میلیون دلار در مارس و آوریل ۲۰۱۷ از شرکت فرعی PDV US که زیر نظر کمپانی نفتی دولتی ونزوئلاست، دریافت کرده بود.

دارایی‌های این شرکت فرعی از ۲۰۱۹ تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلاست. در سال ۲۰۲۰، یکی از واحدهای تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا از گروه مشورتی ریورا به نام "اینترامریکن" شکایت کرده و گفت که این شرکت ۱۵ میلیون دلار از کمپانی نفتی دولتی ونزوئلا دریافت کرده است.

یکی از سخنگوهای دادستان منطقه جنوبی فلوریدا در بیانیه‌ای نوشته است: ماموران اجرای قانون ریورا را در آتلانتا، جورجیا دستگیر کردند و نخستین دادگاه در آنجا برگزار شد. ۱۶ نوامبر سال جاری میلادی او از سوی هیات قضایی منطقه جنوبی فلوریدا تفهمیم اتهام شد.

آنها همچنین به مشارکت در معاملات با اموال مجرمانه متهم هستند. این دو همچنین تلاش کردند تا ماهیت کاری خود را وقتی که با یکدیگر و مقام‌های خارجی در ارتباط بودند، لاپوشانی کنند.

بر اساس دادخواست تنظیمی، این دو فرد از واژه‌هایی چون "melons" یا "melons" به جای واژه میلیون انگلیسی در مکالمات خود استفاده کرده و نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را با زبان اسپانیایی "راننده اتوبوس" می‌خواندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین