کد خبر: ۸۱۲۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

۱۲۰۰ بازداشتی اخیر آزاد شدند/ سخنگوی قوه قضاییه: نسبت به از دست رفتن ۲۰۰ شهروند حساس هستیم

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: براساس آخرین گزارش‌ها پس از صدور دستور رئیس قوه قضاییه و انجام اقدامات قضایی پس از این دستور، قریب به یک هزار و ۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان آزاد شدند.
۱۲۰۰ بازداشتی اخیر آزاد شدند/ سخنگوی قوه قضاییه: نسبت به از دست رفتن ۲۰۰ شهروند حساس هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری میران، وابسته به قوه قضائیه نوشت: مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه، ۱۵ آذر ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دستور آزادی زندانیان از جمله زندانیان اغتشاشات اخیر که نقش لیدری و هدایت کنندگی در اغتشاشات را نداشتند و همچنین صدمه‌ای به جان، مال و مردم نزدند؛ با تمسک به قائده رافت اسلامی و تمهیدات قانونی توسط رئیس قوه قضاییه صادر شد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: براساس آخرین گزارش‌ها پس از صدور دستور رئیس قوه قضاییه و انجام اقدامات قضایی پس از این دستور، قریب به یک هزار و ۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان آزاد شدند.

وی افزود: این اقدام رئیس قوه قضاییه مورد استقبال عمومی و نخبگان در جامعه واقع و موجب شد آرامش، صفا، صمیمت و همدلی به نحو مناسب استقرار و استمرار پیدا کند. این اقدام نشانه دیگری از اتحاد ملی در برابر افراد اندک بدخواه ملت ایران و نماد همبستگی عمومی در برابر دشمنان که نمی‌توانند در درون صفوف ملت رخنه کنند، بود. ملت در برابر دشمن در تمام میادین ورزشی، سیاسی و علمی متحد و یکپارچه هستند.

ستایشی با بیان اینکه تلاش دشمن نشان داد که در تحریم ورزش خاصه فوتبال کشور و تصاحب فرزندان عزیز ملت ناکام و شکست خورده است، اظهار کرد: تمام قلب‌ها برای ایران متحد و یکپارچه می‌تپد، این آزادی‌ها به معنای چشم پوشی کامل از اقدامات برخی از آشوب طلبان که در این صفوف بودند نبوده و به معنی این هم نیست که رسیدگی به این پرونده‌ها صورت نگرفته و ما از آن عبور کردیم، بلکه به تمامی این پرونده‌ها با تمسک به موازین شرعی و قانونی رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: در قبال دروغ پردازی‌ها و شایعه سازی‌هایی که در افکار عمومی صورت می‌گیرد، اقدام قانونی انجام شده است و افراد نسبت به نکات و ادعا‌های خود باید سند ارائه کنند، ادعای بدون پشتوانه، دروغ پردازی و شایعه سازی در فضای افکار عمومی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هر فردی که ادعایی در فضای مجازی مطرح می‌کند باید برای آن مدارک مثبته، مستدل و مستند ارائه کند، دستگاه قضایی از افرادی که با روان مردم بازی و نظم جامعه را مختل می‌کنند، نخواهد گذشت.

وی افزود: قوه قضاییه نسبت به از دست رفتن ۲۰۰ شهروند کشور که به دلیل ادعا‌های دروغ، بی پایه و تحرکات بیگانگان، عوامل رسانه‌های آن‌ها به شدت حساس بوده و مطمئن باشید خون‌های ریخته شده را مورد به مورد مطالبه خواهد کرد و گریبان مسببان این آشوب‌ها را هرگز رها نخواهد کرد.

ستایشی تاکید کرد: دادگاه‌های اتفاقات اخیر در حال برگزاری است و مسببان و متهمان آن با سرعت و با جدیت لازم مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان خواهند رسید، تمامی دادگاه‌ها در حال پیگیری است و به مرور اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین