کد خبر: ۸۱۲۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

بازداشت زورگیر خارجی در غرب تهران/ عاملان سرقت از ۳۵ خودرو دستگیر شدند

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق حرفه‌ای که اقدام به سرقت از دستکم ۳۵ دستگاه خودرو کرده بودند، خبر داد.
بازداشت زورگیر خارجی در غرب تهران/ عاملان سرقت از ۳۵ خودرو دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای به تشریح دو ماموریت پلیس پیشگیری در شبانه‌روز اخیر اشاره کرد و گفت:‌ یک پرونده مربوط به تیم عملیات کلانتری ۱۷۱ مصطفی خمینی(ره) است. ماموران این کلانتری درحال گشت‌زنی در محله مرتضی‌گرد بودند که به یک دستگاه خودرو سواری مشکی رنگ با راننده و دوسرنشین که در حال تردد و زاغ زنی خودروهای پارک شده بود، مشکوک شده و متهمان را زیر نظر قرار دادند.

وی با بیان اینکه در همین حین یکی از متهمان از خودرو پیاده و قصد بازکردن در یک خودرو را داشت افزود: ماموران سریعا وارد عمل شده و متهمان به محض روئیت خودروی پلیس با سرعت از محل متواری شدند. در ادامه با اعلام مشخصات خودرو به سایر واحد های گشتی و در جریان یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار، خودروی مذکور متوقف شده و متهمان به صورت پیاده متواری شدند که در نهایت دو متهم دستگیر و یکی از آنها متواری شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در این عملیات دو متهم دستگیر و در بازرسی اولیه از خودروی آنان آلات و ادوات سرقت کشف شد. همچنین متهمان که ۲۳ و ۳۰ سال سن داشتند در تحقیقات اولیه به ۳۵ فقره بزه انتسابی و سرقت محتویات خودرو در محله مرتضی‌گرد با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

موقوفه‌ای افزود:‌ دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند و تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی همدست فراری آنان در حال انجام است.

زورگیر خارجی دستگیر شد
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری سارق زورگیر خارجی، ساعتی پس از وقوع سرقت خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۱۸۱ وردآورد در حال گشت زنی در محله چیتگر بودند که فردی به آنها مراجعه و اعلام کرد که تلفن همراه و پاور بانک وی توسط سه نفر با تهدید سلاح سرد سرقت شده است.

وی با بیان اینکه ماموران ضمن اعلام مشخصات متهمان به سایر واحد های گشتی برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند افزود: ماموران درحال گشت‌زنی در محوطه بوستان چیتگر بودند که هر سه متهم را در حال تردد به صورت پیاده مشاهده و سریعا وارد عمل شدند و در یک تعقیب و گریز یکی از متهمان دستگیر و دو نفر دیگر متواری شدند. در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح سرد و تلفن همراهی که ساعاتی قبل سرقت کرده بود نیز کشف و ضبط شد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه متهم ۲۵ سال سن داشت، گفت:‌این فرد خود را تبعه یکی از کشورهای همسایه معرفی و در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت هشت فقره تلفن همراه به روش موبایل قاپی و تهدید سلاح سرد از شهروندان با همدستی دو متهم متواری شده معترف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه مالباختگان این افراد نیز مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسراشد. تحقیقات برای دستگیری دو متهم فراری نیز از سوی ماموران در حال انجام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین