کد خبر: ۸۱۲۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

جنایت به‌خاطر بیت‌کوین

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که به دلیل اختلافات مالی بر سر ارز دیجیتال اقدام به قتل یکی از دوستانش کرده بود، خبر داد.
جنایت به‌خاطر بیت‌کوین
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی ولیپور گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: اوایل آذرماه امسال بود که همسر مرد 35ساله‌ای با هویت معلوم به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و از ناپدید شدن شوهرش در تهران خبر دادند. همسر این مرد جوان به ماموران گفت که همسرش آخرین بار برای دیدن یکی از دوستانش که با وی اختلاف مالی داشته از خانه‌ به سمت دماوند رفته و دیگر برنگشته است و هرچه با او تماس می‌گیرد تلفن همراهش خاموش است.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده را در دستورکار خود قرار دادند، گفت: ماموران با انجام تحقیقات میدانی و نیز با استفاده از روش‌های پلیسی متوجه شدند که این مرد با دوست خود ملاقات کرده و پس از آن تلفن همراهش خاموش شده است. همچنین در جریان تحقیقات ماموران مشخص شد که مرد گمشده و دوستی که به دیدارش رفته در کار خرید و فروش ارز دیجیتال بودند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در نخستین گام دوست مرد گمشده را شناسایی و از او برای حضور در اداره آگاهی دعوت کردند، گفت: این فرد با حضور در مقر انتظامی ادعا کرد که از دوستش بی‌خبر است، اما پس از مواجهه با شواهد و مدارک لب به اعتراف بازکرد و گفت که از مدت‌ها قبل با دوستش دچار اختلافات مالی شده بوده و اطلاع داشته که او معادل 80 میلیارد ریال بیت کوین خریداری کرده است و به همین دلیل روز حادثه با وی در دماوند قرار گذاشته تا درباره اختلافات‌شان با او صحبت کند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه یکی دیگر از دوستان متهم نیز در صحنه حضور داشته است، اظهارکرد: متهم در در ادامه اظهارات خود گفت که هنگام صحبت با یکدیگر بودند که درگیری میانشان بالا گرفته و در یک آن با سلاح کلت کمری دوستش را هدف شلیک گلوله از ناحیه کتف راست قرار داده است. در پی این شلیک دوست متهم در دم جان خود را از دست داده و متهم نیز به همراه دوست دیگرش که در صحنه حضور داشته، جسد مقتول را با خودرو به منطقه‌ای در گیلاوند دماوند منتقل و در آنجا دفن کرده و از محل متواری شده‌اند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه این افراد قصد داشتند که ارز دیجیتال موجود در حساب مقتول را به حساب خود منتقل کنند، گفت: این افراد در انتقال مبلغ مذکور ناکام مانده و قصد داشتند از کشور خارج شوند که متهم اصلی دستگیر شد. همدست دیگر متهم نیز به مکانی نامعلوم متواری شده که اقدامات برای دستگیری وی در حال انجام است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متهم به قتل با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین