کد خبر: ۸۱۲۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

نام‌های احتمالی برای توله‌یوز‌های پیدا شده در توران

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: نام‌های آذر و توران برای توله یوز‌های پیدا شده پیشنهاد شده، اما این اقدام منوط به تصمیم کمیته نامگذاری این سازمان است.
نام‌های احتمالی برای توله‌یوز‌های پیدا شده در توران
آفتاب‌‌نیوز :

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور درباره نام‌گذاری ۲ توله یوزپلنگ پیداشده در پارک ملی توران گفت: محیط زیست استان سمنان پیشنهاد داده به علت اینکه توله‌ها در آذرماه و در منطقه توران پیدا شده اند، به نام‌های آذر و توران نام‌گذاری شوند.

وی اظهار داشت: البته تصمیم‌گیری در زمینه نامگذاری‌ها توسط کمیته نامگذاری در سازمان محیط زیست انجام می‌شود که با مدیریت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان فعالیت می‌کند که معمولا برای نامگذاری ساختمان ها، پاسگاه‌ها و گونه‌های جانوری در این کمیته تصمیم گیری می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: بر این اساس نام توله یوزها هم در جلسات این کمیته تعیین تکلیف خواهد شد که احتمالا هفته آینده مشخص می‌شود، البته نمایندگانی از معاونت‌ها و بخش‌های مختلف سازمان در این کمیته عضو هستند و قطعا در تصمیم گیری نهایی نظر آن‌ها و همچنین محیط زیست استان سمنان هم گرفته می‌شود تا نام مناسبی انتخاب شود.

به گفته وی، معاونت طبیعی و تنوع زیستی بیشتر کارهای فنی این قضیه را انجام می‌دهد.

گفتنی است روز یازدهم آذر، ۲ توله یوزپلنگِ بین ۱۸ تا ۲۰ روزه توسط یک چوپان در منطقه توران (استان سمنان) پیدا و زنده گیری شدند. محیط زیست بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، توله‌ها را به محل زنده گیری برگرداند تا شاید مادرشان پیدا شود، اما این اتفاق نیفتاد و به علت سردی هوا، توله‌ها به پاسگاه محیط بانی برگردانده شدند. اکنون باید برای مکان زندگی و همچنین نام‌شان تصمیم گیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین