کد خبر: ۸۱۲۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت ۱۶ آذر:

آزادی فوری دانشجویان زندانی، شنیدن به موقع صدای آن‌ها و پاسخگویی مناسب به مطالبات آنان را خواستاریم

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و آرمان شهیدان واقعه ۱۶ آذر، اعمال فشار‌ها و ایجاد محدودیت‌ها و تشدید برخورد‌های فراقانونی با دانشجویان معترض را محکوم کرد.
آزادی فوری دانشجویان زندانی، شنیدن به موقع صدای آن‌ها و پاسخگویی مناسب به مطالبات آنان را خواستاریم
آفتاب‌‌نیوز :

مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

۱۶ آذر از آن رو «روز دانشجو» نام گرفت و با وجود سقوط رژیم پهلوی اعتبار و استمرار خود را حفظ کرد که از سویی نماد بیداری، خیزش و اعتراض دانشجو نسبت به شرایط موجود و از سویی نشانگر سفاکی و بیرحمی دولت کودتا و قصد آن برای ایستادگی در برابر مردم حتی به بهای ریختن خون دانشجویان در صحن دانشگاه بود. دانشجویان با آگاهی از قصد حکومت برای برقراری روابط سیاسی با انگلیس و سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران این اقدامات را گامی برای بی اعتبار کردن مطالبه اساسی نهضت ملی ایرانیان که همانا حاکمیت ملت بر سرنوشت و منابع طبیعی خویش بود دانستند و دولت کودتا نیز با توسل به زور عریان و با بیرحمی تمام، بی اعتنا به حرمت دانشگاه، از شلیک گلوله و ریختن خون سه آذر اهورایی (شهیدان احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا) ابا نکرد تا نشان دهد فصل دیگری در سیاست ایران آغاز شده و قصد هیچگونه انعطاف و عقب نشینی ندارد. اما گذر ایام نشان داد که سفاکی و بیرحمی و ریختن خون مردم و دانشجویان آگاه بر سنگفرش های سرد و تیره و ایستادگی در برابر خواست ملت سرانجامی جز تشدید شکاف دولت و ملت و سقوط و فروپاشی ندارد.

۱۶ آذر الگوی بیداری و اعتراض به استبداد حاکم و نقض حاکمیت ملی با پیشگامی دانشجویان است ؛ صدای دانشجویان صدای همیشه بیدار جامعه است ؛ پرسشها ، انتقادها و شک و تردیدهای آنان نیز همواره بازتابی از شرایط جاری جامعه است . بسی جای تاسف است که در این ایام صدای دانشجویان شنیده نمی شود و به جای اینکه دانشجویان منتقد و معترض قدر ببینند با انواع محدودیت ها و فشارها روبرو هستند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن گرامیداشت یاد و آرمان شهیدان واقعه ۱۶ آذر، اعمال فشارها و ایجاد محدودیت‌‌ها و تشدید برخوردهای فراقانونی با دانشجویان معترض را محکوم می‌کند و آزادی فوری دانشجویان زندانی و شنیدن به موقع صدای آنها و پاسخگویی مناسب به مطالبات آنان را خواهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین