کد خبر: ۸۱۲۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
گزیده سخنان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران

رئیسی: به من توصیه کردند روز ۱۶ آذر به دانشگاه نیایم

رئیس‌جمهور گفت: آن‌ها که به دنبال تعطیلی علم و دانش و دانشگاه هستند به دانشگاه نمی‌روند اما من به دنبال گشایش هستم.
رئیسی: به من توصیه کردند روز ۱۶ آذر به دانشگاه نیایم
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه که از صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱) به دعوت تشکل‌های مختلف دانشجویی برای شرکت در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران حاضر شده، پس از شنیدن سخنان نمایندگان دانشجویان، سخنرانی خود را در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «به من توصیه کردند روز ۱۶ آذر به دانشگاه نیایم» گفت: آن‌ها که به دنبال تعطیلی علم و دانش و دانشگاه هستند به دانشگاه نمی‌روند اما من به دنبال گشایش هستم.

وی خاطرنشان کرد: روز ۱۶ آذر روز دانشگاه و نماد این است که آینده متعلق به دانشجویان است و به دست آن‌ها رقم می‌خورد.

وی هم‌چنین یادآور شد: بلافاصله بعد از کرونا گفتم دانشگاه باید آغاز به کار کند چرا که دانشگاه باید سرزنده و امیدآفرین باشد.

رئیس جمهور تعریف کرد: وزیر خارجه سوریه چند روز پیش مهمان من بود. به من گفت که دقیقا همان نسخه‌ای که الان در ایران دارند اجرا می‌کنند اول در دمشق اجرا شد. این اشتباهات محاسبه‌ای غربی‌هاست که فکر می‌کنند ایران مانند کشورهای دیگر است. اینجا ایران است مردان و زنان فرهیخته‌ای دارد. مگر اجازه می‌دهد به شما هر کاری بکنید.

وی دانشگاه‌ها را راویان پیشرفت در کشور توصیف کرد و مدعی شد: رشد اقتصادی ۰/۴ درصد(این ادعای رئیسی درباره رشد اقتصادی بارها رد شده است) بود اما اسفند ۱۴۰۰ به ۵ درصد رسید.

وی با بیان این‌که « آن‌هایی که سخن از زندگی برای مردم ایران می گویند زندگی را از مردم سلب می‌کنند» افزود: چرا دروغ می‌گویید مگر مردم ایران شمارا نمیشناسند؟ ۳۵ هزار کودک معلول روی دست مردم افغانستان گذاشتید. شما دنبال زندگی برای مردم هستید؟

در حال تکمیل...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین