کد خبر: ۸۱۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

پیروز قاطع انتخابات سنا در آمریکا مشخص شد

با پیروزی نامزد دموکرات‌ها در دور دوم انتخابات میان‌دوره‌ای سنا در ایالت «جورجیا»، حزب بایدن موفق شد اکثریت ۵۱ کرسی این مجلس را به دست آورد.
پیروز قاطع انتخابات سنا در آمریکا مشخص شد
آفتاب‌‌نیوز :

با پیروزی «رافائل وارناک» در دور دوم انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ایالت «جورجیا» در مقابل رقیب جمهوری‌خواهش «هرشل واکر»،‌ دموکرات‌ها در نهایت توانستند اکثریت ۵۱ کرسی سنا را به دست آورند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در این خصوص گزارش کرد رافائل وارناک عضو فعلی مجلس سنای آمریکا موفق شد روز گذشته (سه‌شنبه) به وقت محلی در دور دوم انتخابات میان‌دوره‌ای سنا در ایالت جورجیا، جایگاه خود را در این مجلس تثبیت کند و اکثریت ۵۱ کرسی را همچنان برای حزب دموکرات حفظ کند.

طبق این گزارش، آسوشیتدپرس نتایج این رقابت را حدود سه ساعت و نیم پس از بسته شدن رأی‌گیری در جورجیا اعلام کرد زیرا وارناک با حدود ۴۰ هزار رأی از نامزد جمهوری خواه هرشل واکر، پیشی گرفت.

مدت کوتاهی پس از اعلام خبر پیروزی نامزد دموکرات‌ها در ایالت جورجیا، وارناک در جشن پیروزی ستاد انتخاباتی خود روی صحنه رفت تا از حامیانش تشکر کند.

بر اساس این گزارش، انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در تاریخ هشتم نوامبر (۱۷ آبان) برگزار شد، اما در ایالت جورجیا هیچ یک از نامزدها موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد آرا نشدند و به همین دلیل انتخابات به دور دوم کشیده شد.

دور دوم انتخابات جورجیا چندان در کنترل دموکرات‌ها بر سنا تعیین‌کننده نبود زیرا پیش از این نیز دموکرات‌ها کرسی‌های کافی را برای حفظ کنترل سنا به مدت دو سال دیگر به دست آورده بودند اما پیروزی وارناک به دموکرات‌ها ۵۱ کرسی مهم و ضروری سنا را داد که همین امر باعث می‌شود توافق فعلی اشتراک قدرت دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان لغو شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین