کد خبر: ۸۱۲۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
رویترز ادعا کرد:

روسیه از خاک بلاروس به اوکراین حمله می‌کند

رویترز ادعا کرد شواهد حاکی از احتمال حمله روسیه به اوکراین از خاک بلاروس است.
روسیه از خاک بلاروس به اوکراین حمله می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

دولت بلاروس در بحبوحه جنگ میان روسیه و اوکراین، تمرکز نیروها و تجهیزات نظامی را در مرزهای خود در دستور کار قرار داد.

به گزارش رویترز، بلاروس در نظر دارد در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تجهیزات و نیروهای نظامی خود را تحت عنوان یک رزمایش ضد تروریسم جابجا کند. رویترز با یادآوری اینکه این تازه ترین اقدام نظامی بلاروس این شبهه را ایجاد کرده است که روسیه ممکن است حمله جدیدی به اوکراین از کشور بلاروس، به عنوان متحد خود صورت دهد.

خبرگزاری دولتی بلتا روز چهارشنبه نیز به نقل از شورای امنیت بلاروس اعلام کرد: در این مدت قرار است تجهیزات نظامی و کادر نیروهای امنیت ملی بلاروس جابجا شود. شورای امنیت ملی بلاروس اشاره به محل جابجایی این نیروها نکرد.

در گزارش رویترز آمده است که در آستانه این رزمایش، تردد شهروندان بلاروسی در امتداد جاده ها و مناطق عمومی خاص محدود خواهد شد. همچنین هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه کدام مناطق تحت تأثیر این رزمایش قرار خواهند گرفت یا خود رزمایش نظامی به چه شکل برگزار می شود، اعلام نشده است.

ادعاهای رویترز در این باره در حالی عنوان می شود که پیشتر بلاروس اعلام کرده که وارد جنگ در کشور اوکراین نخواهد شد. «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس پیش از این با اشاره به تهدیدات کی یف و غرب برای بلاروس، به نیروهای نظامی این کشور دستور داده بود تا به طور مشترک با نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین