کد خبر: ۸۱۲۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
در واکنش به رد ادعای تولید متان در آرادکوه توسط شهرداری تهران

سلاجقه: تکذیب تولید "متان" در آرادکوه مبنای علمی ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره رد ادعای تولید متان در آرادکوه توسط شهرداری تهران گفت: این‌که بگوییم به‌هیچ وجه متانی در آن منطقه وجود ندارد از نظر علمی ادعای بی‌اساسی است، هرجایی که پسماند انباشته شود، گاز متان نیز تولید می‌شود.
سلاجقه: تکذیب تولید
آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه درباره رد ادعای تولید متان در آرادکوه توسط شهرداری تهران اظهار کرد: نمی‌توان تولید متان در آرادکوه را از اساس رد کرد چرا که هرجایی که پسماند انباشته شود، بعد از مدتی به‌واسطه تخمیری که انجام می‌شود، گاز‌هایی تولید می‌شود که یکی از آن‌ها گاز متان است.

وی ادامه داد: این‌که بگوییم به‌هیچ‌وجه متانی در آن منطقه وجود ندارد از نظر علمی ادعای بی‌اساسی است، اما اینکه ناسا بیاید چنین چیزی را اعلام کند، بیشتر جنبه خبری دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بدون شک آرادکوه در بحث تولید متان نقش دارد و ما در این خصوص از شهرداری تهران توضیح خواسته‌ایم و نماینده شهرداری مرتباً در ستاد پسماند کشور حضور پیدا می‌کند. در تلاش هستیم در قالب طرح جامع پسماند، شیرآبه آرادکوه و تهدیدی را که برای منابع آب و خاک دارد مدیریت کنیم.

سلاجقه افزود: اگر مدیریت پسماند‌ها به‌خوبی انجام شود، بوی نامطبوعی که در نزدیکی فرودگاه حضرت امام احساس می‌شود نیز حذف خواهد شد. در زمان حاضر بخشی از شیرآبه آرادکوه تصفیه و بازچرخانی می‌شود، اما بخش عظیمی از آن در منطقه رها می‌شود.

وی درخصوص جابه‌جایی سایت پسماند آرادکوه توضیح داد: بحث اصلی ما این است که مجموعه آرادکوه جابه‌جا شود. این منطقه شرایط پرنده‌نگری خوب و تنوع پرندگان زیادی دارد که می‌تواند منطقه تفریحی برای شهر تهران باشد. آرادکوه باید الگوی مناسب ساماندهی پسماند در کشور باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین